danny6 Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Har en BMW 120d 2009. Som mange av de nye BMW med Angle eyes kommer disse med gult lys. Hvordan bytter jeg dette til "xenon"/ klart diodelys slik at de passer bedre til xenon lysene på bilen? Er den bare en liten led pære jeg må bytte for å få disse "blå" ringene i stedet for gule? Ser at mange 320 kommer originalt med blå i stedet for gule Angle eyes..
aottesen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Det er bare til å bestille på www.dioder.no eller www.ebay.com Selve monteringen er forholdsvis enkel, av med hjulet og ned med innerskjermen. Ut med to skruer som holder pæreholderen på plass, skift pæren og skru alt på plass. Vipps, du har hvitt lys. Tips: Kjøp 6W, da 3W knapt nok lyser i mørket. Drømmen er å oppnå de orginale F10-lysene, men foreløpig har jeg ikke sett noen diodepærer med den styrken til salgs...
danny6 Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Okei, takker for svar Men hvordan type dioder trenger jeg? Du vet vel ikke om en enkel guide for dette ?
ogee1 Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Selve monteringen er forholdsvis enkel, av med hjulet og ned med innerskjermen. På min kommer jeg til angle eyes-pærene i fra motorrommet, uten å skru noe som helst. De sitter litt i underkant av lyktehuset, på baksiden. Bare å vri pæreholderen og trekke ut.
danny6 Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Selve monteringen er forholdsvis enkel, av med hjulet og ned med innerskjermen. På min kommer jeg til angle eyes-pærene i fra motorrommet, uten å skru noe som helst. De sitter litt i underkant av lyktehuset, på baksiden. Bare å vri pæreholderen og trekke ut. Syntes det hørtes litt heftig ut å måtte av med hele hjulet.. Har aldri gjort dette før, men vet du hvilke type pære? Fant dette på dioder.no men jeg er rimelig sikker på at man får akkurat de samme led pærene på ebay, til 1/4 av prisen om man søker riktig.
danny6 Skrevet Juli 14, 2011 Forfatter Skrevet Juli 14, 2011 Kikket forresten i motorrommet nå. Skal jeg av med dekselet bak lykten? Er rimelig trangt.. Hvordan finner jeg rett pære der bak?
aottesen Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Gjelder det Facelift også da? Skiftet på en E90 for noen uker siden, og der var det helt annen festeanordning enn vi har Ogee. Pæren var skrudd fast med to relativt lange skruer, som vi ikke kom til uten å ta ned innerskjermene (dvs. det holder å skru løs de fleste skruene, og så dra innerskjermen til sides). Hvis det er likt som på pre-facelift, så kommer du godt til ovenfra Her har du guider til alt du trenger å kunne om 1-serien din: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=29&t=14679
ogee1 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Gjelder det Facelift også da? Godt spørsmål. Jeg tenkte det var forskjell mellom 118d og 120d siden det hørtes så tungvint ut på din bil, men det kan godt tenkes at det er forskjell på før og etter facelift også. danny6, ta av bakdekselet på lykta di ved å vippe metallbøylene til siden. (Pass på å holde dem fast, så de ikke ramler ned i motorrommet.) Hvis lyktene dine ligner mine, skal du da kunne se holderen til angel eyes-pæra. (Holderen sitter ikke bak dekselet du har tatt av, men den er lettere å se når dekselet er av, hvis du skjønner?) Hvis du ikke ser holderen, er nok neste trinn å ta ut innerskjermen. Slik ser det ut på min:
aottesen Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Det er slik på min også, men på E90'en (som visstnok er veldig lik E87-FL (altså, etter 04.2007), så er det en helt annen anordning. Det er også andre ringer, og annen reflektor for pæren ... og annen pære
ogee1 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Det er slik på min også, men på E90'en (som visstnok er veldig lik E87-FL (altså, etter 04.2007), så er det en helt annen anordning. Det er også andre ringer, og annen reflektor for pæren ... og annen pære Jepp. Det blir interessant å se om det er greit å nå pærene på FL-en fra motorrommet, eller om han må inn gjennom hjulbuene. danny6, gidder du å ta noen bilder mens du holder på?
aottesen Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Ikke for å kuppe tråden her, men satt og leste på hvordan skifte luftfilter på pre-fl. Unnskyld ordene, men hvem f**n har de ansatt når de laget en del forskjellige patenter? http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=279058 (det er likt på våre).
danny6 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Det er slik på min også, men på E90'en (som visstnok er veldig lik E87-FL (altså, etter 04.2007), så er det en helt annen anordning. Det er også andre ringer, og annen reflektor for pæren ... og annen pære Jepp. Det blir interessant å se om det er greit å nå pærene på FL-en fra motorrommet, eller om han må inn gjennom hjulbuene. danny6, gidder du å ta noen bilder mens du holder på? Takk for dette Skal ta bilder når jeg setter de i Men tenkte å bestille disse i dag. Bare et lite spørsmål. Vil de syntes like godt som de gule? Altså, vil de syntes like godt i dagslys?
danny6 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Tror dere disse er greie? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/bmw-Ange ... ioQ5fVideo Står jo ingenting om 6W ?
aottesen Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Står det ikke, er de nok ikke http://cgi.ebay.com/BMW-H8-LED-6W-ANGEL ... 43a6046d33 <-- Free shipping også
danny6 Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Takk for link Men leser på de andre at de er vist veldig bra i dagslys også? Noen av de har til og med bilde av ringene i dagslys.. Hvordan er dine i dagslys kontra de gule originale ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå