Kviltn Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Hei. Hva skjer om man blir stoppet i en bil som ikke er godkjent ombyggd (eks 320 til m3), og eventuelt blir sent på visning hos biltilsynet? Og hvis bilen ikke er mulig å få godkjent, er det da umulig å få skiltene tilbake? Takk
Z1 Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Om du kræsjer så gjelder IKKE forsikringen . Kan fort bli jæveli dyrt.
AVT Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen.
Robin L Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen. er det sånn? så hvis jeg f.eks krasjer med ett dyr som løper ut i veien og jeg kjører forsvarlig / i fartsgrensen så kan de ta meg på det? (les: jeg har kompressor i bilen) jeg har vurdert ett par ganger om den er verdt risken for å si det sånn, men om dette er tilfelle så skal det ikke by på noen problem i mitt tilfelle trur jeg.
Joher Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen. Tror det der er en myte jeg Har du ikke godkjent bil, så kan du sitte igjen med hele regningen selv om kanskje en annen bil kræsjer i deg. Når bilen ikke er godkjent slik den er, så har du egentlig ingen rett å kjøre den på offentlig vei. Slik er grunnprinsippet, så værste utfall...
TheEspenK Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Hva skjer om man blir stoppet i en bil som ikke er godkjent ombyggd (eks 320 til m3), og eventuelt blir sent på visning hos biltilsynet? Fant denne artiklen på nett, diktaturet norge kjenner ingen grenser http://www.tv2.no/underholdning/broom/t ... 43029.html
Dirty Skrevet Juli 14, 2011 Skrevet Juli 14, 2011 Gikk greit med meg! så går nok fint. men må du må bt må du bytte motor først
powerfulglenn Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen. Der tar du ganske feil Forsikringsselskapet prøver alle utveier som går! Så er det en Motor som ikke er godkjent eller Turbo/Kompressor så vil ikke forsikringsselskapet punge ut For de så er det om å gjøre og tjene penger vettu
wirrumsen Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen. Der tar du ganske feil Forsikringsselskapet prøver alle utveier som går! Så er det en Motor som ikke er godkjent eller Turbo/Kompressor så vil ikke forsikringsselskapet punge ut For de så er det om å gjøre og tjene penger vettu Nei, for forsikringsselskapet er det om å gjøre at du har den bilen du har sagt du skal forsikre. Har du forsikret en 316i, er det en 316i i originalutførelse (motormessig særlig) som forsikringsselskapet forventer å finne når du kræsjer bilen. Når de derimot oppdager at denne 316i er oppgradert i betydelig grad, har du løyet for forsikringsselskapet (=tillitsbrudd). Legger forsikringsselskapet godviljen til, gir de deg et oppgjør tilsvarende den bil du har forsikret (316i). Om de derimot ser at bilen ikke er som du har sagt den var, og du i tillegg muligens har kjørt på litt ekstra, kan de nekte deg utbetaling, eventuelt en betydelig avkorting.
oddis Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hei.Hva skjer om man blir stoppet i en bil som ikke er godkjent ombyggd (eks 320 til m3), og eventuelt blir sent på visning hos biltilsynet? Og hvis bilen ikke er mulig å få godkjent, er det da umulig å få skiltene tilbake? Takk Du får mangellapp og blir sendt på visning ja. Er bilen i uforsvarlig stand kan den bli avskiltet på stedet. Bilen blir selvfølgelig avskiltet innen en gitt tidsfrist om du ikke etterkommer det som kommer fram på visningen. Er det veldig uforsvarlig avskilter de bilen på første visning (Alt avhenger av hvem du møter, som sagt). Du får skilter på bilen igjen om du setter den tilbake til orginal stand. Man har jo hørt om tilfeller fra tidligere år der man har nektet å godkjenne bilen selv når den er satt tilbake til orginalstand, fordi de har ment at man "må" godkjenne endringene, selv om det ikke er mulig å få godkjent endringene. Vet et tilfelle som gikk til retten der bileier vant og fikk medhold i at BT ikke kunne pålegge et slikt krav. Dette var rundt 2003-2004. Er bilen din registert under 10 år i Norge kan du risikere at Tollvesenet oppretter "etterforskning" mot deg, men hvis du ikke får godkjent endringene som du har kjørt med kan ikke Tollvesenet gjøre annet enn å bøtelegge deg etter fastsatte satser, og ikke kreve full "hk-avgift". Det er mange hvis om, dersom at i denne saken. Flere i AmCar Norge har hatt dette problemet tidligere og gått noen runder i rettsinnstanser. Mitt råd: Bruk alltid bil som minst er registert 10 år i Norge og kjør som folk etter veien. Så går det meget bra.
Jørgen-A Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Hva skjer om man blir stoppet i en bil som ikke er godkjent ombyggd (eks 320 til m3), og eventuelt blir sent på visning hos biltilsynet? Fant denne artiklen på nett, diktaturet norge kjenner ingen grenser http://www.tv2.no/underholdning/broom/t ... 43029.html bremse benken til biltilsynet er solgt. den ble ikke godkjent for måling av motoreffekt av tollvesnet
oddis Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Haha, seriøst? Lurer på om det er noen mellomledere som burde fått fyken etter sånn elendig pengebruk. HAHAHAHHAHA. Det er så godt å endelig si " HVA VAR DET JEG SA !". Vet om en person som har tapt en diskusjon nå ja...
Chris_ Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Det er bare om de kan bevise at eventuelle endringer hadde sammenheng med krasjen. Tror du på denne, kan du få en veldig lei overraskelse senere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå