aottesen Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 EDIT2: Selv den nye lykten slipper inn vann som en sil. Idag røk ballasten, så jeg tenkte å skifte den. Som sagt, så gjort. Ti sekunder senere var den kullsvart, akkurat som den røkne. Kall meg gjerne idiot for ikke å ha sjekket stikket først, men lykten er et par-tre mnd gammel, så antok ikke stikket skulle være oppbrent (eller fuktig for den saks skyld). Ballast nr.1 Ballast nr.2 Stikk, ny lykt Orginalsak: Skiftet styreenheten i høyre fremlykt idag, ettersom adaptive kjørelys ikke har virket på noen mnd. Har allerede skiftet venstre lykt, men etter å ha demontert den gamle, og funnet store mengder vann og eiring, så fant jeg ut at jeg fikk bestille ny styreenhet til høyre lykten først, for å se om jeg kunne spart meg kjøpet av en hel lykt (lykt m/adaptive lamper koster 11.000) Som sagt, så gjort. Og nå er den montert Glory, alt virker - bortsett fra at høyre lykt nå står låst slik (ser rett og slett litt hjerneskadd ut). Må denne enheten programmeres for at det skal virke? EDIT: Ser nå på RealOEM at enheten er unprogrammed, så den må nok innom nærmeste BMW verksted for litt programmering. Slik så det forresten ut inni lykten - ikke helt ulikt slik det så ut i den gamle lykten jeg skiftet: Del nr. 17 som er skiftet Selve styringsenheten til lykten Mye pels Tenningsmodulen til xenonpæren Godt at Valeo lager tette lykter, og ikke minst: putter all elektronikk i bunnen av lykten
killarinc Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 ta av batteripolen, dra på tenningen for og tømme systemet for strøm og sett på polen igjen. Fin måte og resette ting på
aottesen Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Takk for tipset, men har en mistanke om at det ikke hjelper på denne type elektronikk
mbruer Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Takk for tipset, men har en mistanke om at det ikke hjelper på denne type elektronikk Prøv før du avskriver noe:)
aottesen Skrevet Juli 23, 2011 Forfatter Skrevet Juli 23, 2011 Prøvd, og hjalp ikke. Men takk for tips uansett!! Men, sjekket på RealOEM at den modulen måtte programmeres. Forøvrig, se bilder fra innhold av gammel modul!
killarinc Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Prøvd, og hjalp ikke. Men takk for tips uansett!!Men, sjekket på RealOEM at den modulen måtte programmeres. Forøvrig, se bilder fra innhold av gammel modul! Ser det nå.. Utsatt for fukt det der ja.. er for dårlig av bmw synes jeg.
aottesen Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Skrevet Juli 24, 2011 Se oppdaterte bilder .. Nå er jeg mildt sagt gjennomsyret forbanna ..
ogee1 Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Det var da j... så kranglete disse lyktene skulle være, da! Har du hørt om andre som har hatt samme problemet? Kan ikke si jeg har sett dette nevnt andre steder, men det er kanskje fordi jeg ikke har adaptive lykter, og at jeg derfor ikke har fulgt helt med. Det kan ikke være noen deksler eller lignende som mangler hos deg? Kommer vannet inn ved vanlig bruk, eller når du vasker bilen?
aottesen Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Skrevet Juli 24, 2011 Det ser ut som om vannet har kommet inn i underkant av lykten, mellom styringsenheten/ballast og selve lyktedelen. Dette henger også perfekt plassert der hvor det er glipe mellom fanger og lykt o underkant. Så det står jo rett på ved tett regn, og ikke minst når man høytrykksspyler.. Men alle deksler er der, så det burde jo være tett. Har ikke hørt spesifikt om andre med 1-serie som sliter med det, men min bror jobber på Mercedes, og sier at de sliter med fukt, selv på nye biler.. Kvantitet vs. Pris på kvalitet er jo en sikker oppskrift på feil fokus.
tordah Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 valeo-lykter har generelt slett kvalitet.. har byttet en del lykter pga. vannskade og misfarging på glasset osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå