Gå til innhold

Toby91: Bmw E39 540i/6 og andre prosjekter i verkstedet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor større clutch? Skal du ha kompressor?

Vær obs på at lettet svinghjul og hardere clutch gjør bilen noe mere irriterende i hverdagsbruk, som tross alt er det bilen som regel blir brukt til. ;)

kan bli det etterhvert:)

men grunnen til nytt svinghjul er at jeg har en liten slakke i dobbelmasse svinghulet..

viss jeg skal ha ny clutch å svinghjul så blir det en 850 clutch og ny slavesylinder som er litt sterkere (følger med i kitet)

med dette så blir clutchfølelsen tilnærmet original :)

Skrevet
Det sa dem om clutchen min og, men den føles jaggu ikke veldig original. ;)

såpass?

den har fått bra kritikk av en som testet både clutch og svinghjul, men et amerikansk produkt får jo somregel god omtale av amerikanske folk :P

om jeg ikke bare biter i det sure eplet å kjøper nytt svinghjul (originalt) bare :o

Skrevet

Skal du ha kompressor i fremtiden er det jo greit å være føre var med en litt kraftigere clutch, og motoren blir jo litt hvassere på turtallet. Eneste hos meg er at det er litt vrient å slure på clutch. Skal du f.eks ta løs i revers i en bakke, er det vanskelig å unngå at det blir litt jukking. Dog er clutchen min kanskje noe overkill, da den skal tåle 800nm. Blir sikkert bedre om man går for en som bare skal klare de 550nm kompressorkitet skal levere.

Skrevet

det er nokk en fordel ja :)

noen som har erfaring med å fjerne CDV ventilen på slave sylinderen til clutchen? blir det noen forbedring?

Skrevet
Du er vel nødt til det om du skal ha singelmassesvinghjul?

er faktisk ikke sikker der du, men den skal bort

siden det er denne som lager endel tull, ihvertfall når det gjelder slitasje av clutch.

• 2 months later...
Skrevet

her har det desverre ikke skjedd så mye for tiden..

men har kjøpt meg en 540 til som "delebil"

Gamle:

42zgnc35qro6sd10dqj7.jpg

Nye:

xlbge9whl9nw682oep10.jpg

m17t86rqm7bk9x2v2s05.jpg

i80gwezd6hao6x66lkg1.jpg

llk532ou1jh6f4qjydj1.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

da har jeg fått bestillt litt styrings deler:)

styrekuler høyre og venstre samt paralelarm og foring på hjelpe arma:)

blir vell snart bytta over til Mtech ratt også :)

• 2 weeks later...
Skrevet

da har jeg fått "leika" meg litt på bilen:) har hatt på carbonfilm på interiør listene og fått på en liten "vinge" bak på bagasjelokket :)

b792i8081kkndw02xtvq.jpg

xlnymarfdwt9gl1o8qj8.jpg

total pris på disse oppgraderingene var rundt 400,- å da er tinga helt nye :)

Skrevet

har veldig lyst til å bytte til eurodash.. men ser ut som det er litt arbeid.. liker mye bedre looken på euro dashbordene iforhold til de feite amerikanske dashene.

Skrevet

gjort litt smått nå også :)

monert M-Tech ratt :)

5vranlnidkpd2p2hfjw5.jpg

kr9ke38g838x9pijblep.jpg

ser jeg snart må vaske litt bil innvendig ja..

driver nå å pusler med å montere nye kompsett i hattehylle og dører :)

Skrevet
har veldig lyst til å bytte til eurodash.. men ser ut som det er litt arbeid.. liker mye bedre looken på euro dashbordene iforhold til de feite amerikanske dashene.

Hva mener du? eneste forskjellen er vel kneplaten over pedalene, den er jo bare å bytte :)

Selve clusteren/instrumenthuset er heller ikke noe hokus pokus hvis koder om et annet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...