veghon Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Kjøp sånn sprøyte på biltema som er til trykkluft, de får du med en lang fleksibel slange som har en sirkulær dyse i enden. Fyll opp en den blanding av diesel og olje, evt owatrol. Dette blir tyntflytende og trekker inn over alt, Dynk bilen med denne på utsatt plasser.Til trådstarter om du allerede ser "rustvann" så har du begynnende rust i plateskjøten, da er det veldig dumt å forsegle dette ved å smøre div remedier utenpå, det gjør ting bare værre ved å stenge fukten inne. Slip ned, ha på syregrunning/2K grunning og lakker opp. Takk for godt tips! Det var akkurat denne prosedyren med syregrunning jeg fikk beskjed om fra et lakkverksted her i byen. Skal pusse ned rusten i morgen og ha på syregrunning Har egentlig ikke tenkt over at man kapsler inne fuktigheten dersom man smører på tectyl på kitt-fuger/sikaflex-forsegling. Men hva med å heller smøre på en oljefilm med sagolje utvendig på sikaflex-forseglingen? Det høres ut som en god plan i mitt hode I tillegg skal jeg ta en komplett behandling hos Trondheim Antirust i høst hvor de spruter inn et tyntflytende stoff i hulrom, sveiseskjøter, kittfuger etc. Håper dette er nok for å holde rusten unna. Setter forresten stor pris på tilbakemeldingene jeg får her inne
Morbus Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Fourtsatt at sika forseglingen er tett så vil det ikke hjelpe å smøre noe utenpå den. Hullromsbehandling med tyntflytende olje / voks er nok ikke dumt.
Z1 Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 En blanding av tynn tectyl/sagkjedeole/ bruker jeg i hule rom fyller litt hver vår etter grundi vask og tørk .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå