Eirik36 Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Lurer på å importere ein 2000 modell 320d frå tyskland. men har hørt da kan bli problem me dynamo og varmeapparat på vinteren, som startproblem og lang oppvarmingstid på motoren og div. er dette eit stort problem eller berre bagateller? nokon som har nokon erfaringa å dela?
TheEspenK Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Erfaringer nei, ikke akkurat på BMW men sjekk ut hvordan dynamo bilene leveres med i Norge så bytter du i verste fall om den Norske utgaven har større kapasitet. Mange biler levert i kaldere klima eks norge har noen ganer ekstra varme og isolasjon men det tror jeg begynner å bli gammelt siden de fleste nå leverer bra varme fra fabrikk. Har selv hatt 95 auda a6 diesel og denne ble det ikke varmt i om vinteren uten tillegsvarmer. Det ble det vist heller ikke i neste generasjon a6 men til gjengjeld ble både min 92 BMW 525tds og min 95 opel (samme bmw-motor) mer enn varme nok. Mange sier dette med varme fordi dieslen nå går for å være så effektiv at motorene ikke utvikler nok varme. En venn hadde 320d 02mod og denne ble mer enn nok varm og jeg mener de ikke er forskjell på norge og utlandet på disse. Jeg kikker selv etter bil i tyskland og eks på forskjeller jeg ser er at feks varmestoler leveres stort sett i norge mens i sverige og tyskland er det vanligere med kun varmestoler når en har skinn, finner du samme bil i spania finnes det ofte ikke varmestoler uansett innredning. Kun praksis fra min side, regner med andre er mer spesifikk.
Hpi Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Jeg har en Tyskimportert 530D 2000 modell og den har 150A dynamo så det er nok og den blir varm både med og uten Webasto selv om det tart litt lenger tid selvsagt uten Webasto så jeg tror ikke du trenger å tenke noe særlig på de tingene. Kos deg heller med å lete etter ny bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå