Jay-O Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Hei! Noen 8'er guruer som har kjennskap til denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29620125 Hvor mye vil det koste å få byttet demperene? Bedre å bytte ut alle med ettermarkeds dempere, og ikke bry seg med nivåreguleringa? Er evt dette noe som kan restaureres eller kjøpes brukt/nyrestaurert? Evt noen her sin?
Frode D Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Skal du ha ny demper foran på E31 med EDC koster en stk demper.. hold deg fast.. 12.000kr på gs, Da får man med hele fjørbeinet også. GS skulle ha 8000kr ca for 4 nye Bilstein dempere til min E31. Problemet med den der er at man må blende av rørene til EDC styringen osv. Usikker på hvor omfattende det er. Du er ikke interessert i en med manuell gir da? Min ligger til salgs på finn også
Jay-O Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Hehe, joda Frode, er veldig intressert i din og - men har et budsjett å gå etter som ligger på rundt 150 tallet. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24478128 Denne og lurer jeg litt på - så hvis noen sitter på info enten på den ene eller den andre, så hadde jeg vært meget takknemlig.
Frode D Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 Det er nok brukerene "egil_s" og "huldra66" som er de her inne med mest kunnskap om 8-serien. Det jeg fikk tips om når jeg skulle kjøpe var å styre unna de billigste, fordi det kan bli dyrt i lengden pga dyre deler/reparasjoner.
egil s Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Den sorte har jeg ikke sett før, ser ut til å ha Alpina front spoiler på den. Det er gjort endel ting med den ser jeg så det er positivt, mye av det er ting som man bare bør bytte når man kjøper en 850. Litt usikker på om ikke jeg har et sett EDC dempere liggene fra en delebil jeg kjøpte. Forøvring så kan man få overhalt alle 4 EDC demperene i England for ca 1000-1200 pund. Den grå der har stått hos denne forhandleren i 3 år iallefall, eieren av bilforretningen bruker den litt på sommeren, så selv om han har hatt den lenge får du neppe noen "god pris" på den. Er Terje som sitter på hele "biblioteket" vårt på Norske e31, så mulig han har noe mer info om disse for hånden. En gammel "dårlig holdt" e31 blir fort fryktelig dyrt, ryker fort 50-100.000kr på diverse smådeler som foringer, dempere, diverse slanger, tenningsanlegg osv. Nå er jeg og Terje litt over gjennomsnittet interresert i å ha ting 110% så det ryker flere tusen i småtting gjevnt og trutt. Nå er ikke delene særlig mye dyrere enn andre BMW'er, men det er som oftest to av de, og hjulopphenget er spesiellt og foringer slites relativt fort. Casterstags foringene mine holdt 10-12.000km f.eks, men er nå byttet ut med en kraftigere type fra E34 M5. Å ja. En siste ting, dette er IKKE en bil man kjøper for å ha en kort periode, de er FRYKTELIG tungsolgte, så dette er uten tvil en nr.2 kose/entusiast bil. Så kjøper du en slik så regn med å ha den lenge, enten du vil eller ikke.
huldra66 Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Ser kansje ikke så dum ut denne til den prisen. Men uansett så bør en ta en nøye gjennomgang på bilen når en kjøper. EDC dempere byttes som regel til Bilstein med godt resultat , tror ikke jeg ville ha overhalt disse da det gies ingen garanti på hvor lenge det varer. Bygges om er lurest , ligger flere gode beskrivelser på WWW8er.org Jeg var selv skeptisk i starten til og eie en slik bil , men informasjon og teknisk hjelp på forumene internationat er ekstremt bra , en finner ingen bilverksteder med slik detalj kunnskap som en finner blandt disse entusiastene. Denne bilen var til salg i fjor se Finn annonse , derfor delemotor ( har flere bilder og opplysninger som jeg kan sende på mail ) http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24048084 Du var på utkikk etter en nr2 bil som sakte kunne forbedres , dette kan være ett godt alternativ. Men ha noen kroner i bakhånd når bil er kjøpt og regget til diverse. Hilsen Terje
Jay-O Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Har utsatt E31 kjøpet med ca et år, da jeg kommer i aller største sannsynlighet til å kjøpe meg en E24 i helga som kommer... Hu her hjemme blir litt gretten om jeg kjøper to coupèer samme sommer Setter stor pris på hjelp og info. Ringte på Gudbrandsen (den grå, siste jeg linket) i håp om å få forhandlet en pris vi begge kunne leve med, men måten han handlet den situasjonen tilsa at han egentlig ikke vil selge. Skjønner han godt, men rart, da det ikke var skambud jeg kom med. Så da blir det E24 i år, og hvis muligheten byr seg på denne tiden neste år, så blir det nok en E31 i gården og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå