leif harald Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Råkjekk bil, meeen er inne på tanken å selge allerede 260 0000,-
leif harald Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 fatte ikkje at du gidde.... blir du ikkje leie? Hehe, tja. Lei e30 kansje
leif harald Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Tok en liten service i dag. Kjøpte 8l castrol edge sport og nytt filter. Hadde nede eksosen og sveiset litt rundt lambda mutteren, der var det sprukket. Nå er bilen god som gull, er litt slark i diffen. Noen måte å fikse dette? bytte olje eller må hele shiten byttes?
leif harald Skrevet August 15, 2011 Forfatter Skrevet August 15, 2011 Har hatt problemer med at bilen går i nød (motorlyset lyser i speedometeret) Var på verkste å tok en diagnose. Da var det en del feilkoder, fiksa det som gjorde at den gikk i nød, dett var en kamsensor så jeg bytta begge. Men nå etter noen dager med kjøring er motorlyset komt på igjen å bilen er gått i nød (er sikkert ikke mer en 200hk) Noen som kan fortelle meg hva disse kodene betyr??? 143-electronics box fan, activation 42- speed sensor 49- index 95 67-inlet vanos bank 1, advance 32-fuel injector cylinder 6 205 misfiring cylinder 1 with cylinder cutout. Før gikk den ikke i nød når alle uten om nr 49 og 205 var på diagnosen. Men etter at de 2 kodene er kommet går den i nød. Noen som vet hva som kan være galt?????
Diesel_Forgasser Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 205 misfiring cylinder 1 with cylinder cutout. Det betyr at du får feiltenning på cylinder 1. Muligens coil. 32-fuel injector cylinder 6 kan ha noe med dysen til cylinder 6. 42 speed sensor er mest sannsynlig abs sensoren din (på ett av hjulene) som har tatt dagen, mulig en abs krans som er sprekk i.
MariusG Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Speedsensor kan vel også være veivsensor. Det kan jo påvirke både banke sensor og.(67-inlet vanos bank 1, advance,går utfra dette er en bankesensor) Box fan activation er vel mulig en sprengt sikring eller kanskje ein temperaturføler på motor. Tolket iallefall dette som viften til radiatoren.
jpse36 Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Tok en liten service i dag. Kjøpte 8l castrol edge sport og nytt filter. Hadde nede eksosen og sveiset litt rundt lambda mutteren, der var det sprukket. Nå er bilen god som gull, er litt slark i diffen. Noen måte å fikse dette? bytte olje eller må hele shiten byttes? er det slakk på høyre side av dffen, der drivakselen går inn? har en kamerat med e46 m3. å der er det også slakk. bmw verkstedet mente vist at det skulle være sånn? synes det virker litt merkelig
leif harald Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Speedsensor kan vel også være veivsensor. Det kan jo påvirke både banke sensor og.(67-inlet vanos bank 1, advance,går utfra dette er en bankesensor)Box fan activation er vel mulig en sprengt sikring eller kanskje ein temperaturføler på motor. Tolket iallefall dette som viften til radiatoren. Hmm. Så jeg bør bytte veivsensoren da? Ser du nevner vifta og tempføler. Får feil på oljetemp føler også, den funker ikke i det heletatt i dashen. Har ikke fiksa den men skreiv den ikke på lista her. Så vis jeg fikser den så kan det hende at den box fan koden forsvinner?
SweetBMW Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Angående disse VANOS feilene du får opp, har du hatt av toppen på denne motorn og hatt av reg kjede?
leif harald Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Angående disse VANOS feilene du får opp, har du hatt av toppen på denne motorn og hatt av reg kjede? Jeg har ikke det, men vet ikke hva forrige eier har. hvordan det?
SweetBMW Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Nei fordi VANOS advance eller retard feil koder pleier komme pga feil tming på vanos.
leif harald Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Noen som har prøft H&R Clubsport coilovers? Må ha nye coilovers, har prøft kw, fk, super-sprint/sport ++ H&R og Bilstein har jeg ikke prøft enda. Vil ha noe som kan stilles på, må kunne være ganske stift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå