Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å sovne bak rattet er grov uaktsomhet..

Du får ta lærdom av dette og stoppe tidligere..

Du er heldig som ikke traff noe.

Kamerat av meg som duppet 2 sec bak rattet i fjorsommer. endte med at han kom over i motsattkjørebane og koliderte.

Han er nå dømt for uaktsomt drap,. 3år uten lappen, 45dagers fengsel og 200000,- i erstattning til de etterlatte.

Noe å tenke på når man blir trett.. 1sec uopmerksomhet kan gi fatale følger.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Interesant med alle dei skinnhellige personene som kommenterer her. Med mindre du med handa på hjerte kan seie at du ikkje har forutsaket ein trafikkfarleg situasjon med tanke på; sjekket mobilen, skiftet musikk, fiklet med eit eller anna, tatt ein stygg forbikjøring, kjørt for fort etter forholdene etc. Så synest eg folk skal holde godt kjeft. Han inrømmet i det minste kva han hadde gjort og tok ansvar for det.

Eg kan ikkje med handa på hjertet seie at eg ikkje har fortutsaket ein trafikkfarleg situasjon - det er mine 25 000kr i bøter eit bevis på. Men bank i boret, ingen bøter dei site 3 årene utenom ein for å holde 96 km/t i ein forbikjøring av ein utenlandsk bil.

Skrevet

Jeg selv ville nok ikke stoppa i veikanten for å sove, men om jeg hadde blitt så trøtt at det hadde begynt å bli farlig ville jeg i allefall ha stoppa i veikanten å sprunget ett par runder rundt bilen før jeg fortsatte ferden (på jakt etter en plass å stoppe).

Som nevnt flere ganger tidligere er soving bak rattet svært uaktsom kjøring, og er i mine øyne like alvorlig som promillekjøring. Begge deler kan LETT unngås om man bruker sunn fornuft og tenker seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...