Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

obd kontakten min ligger nede ved håndtaket til panserbryteren.

Så langt jeg ser er det en 16-pins kontakt, og da kan jeg bruke obd utstyr som er beregnet på 16-pins kontakt regner jeg med? Noe annet man bør tenke på ved kjøp av obd utstyr?

Skrevet
Hvorfor ikke kjøpe et som er beregnet på BMW, og ikke et universalt?

Bedre og ha et som du kobler på PC :)

Tips og linker?

Og, hvorfor er det bedre med et som man kobler til pc?

Skrevet

Jeg kjøpte selv Bavarian Technic (BT) systemet nå nylig. Det er ett pc basert system spesielt for BMW. Det er noe lignende VAG-COM, eller som det nå kalles, VCDS, som er nærmeste markedsledende for VAG biler for alle som ikke har tilgang til (det dårligere?) originale verktøyet som VAG verkstedene har.

Det skal med en gang sies at BT ikke engang er i nærheten av VCDS. Jeg kjøpte PRO versjonen, og selv ikke den kan måle seg med VCDS på noen måte.

Så hvorfor kjøpte jeg det, og ikke OPS ? Først og fremst pga. prisen, og dessuten har jeg stor tro på at iløpet av noen år vil BT komme mye høyere opp enn de er nå. Og som en av de som har vært med ross-tech (gutta som lager VCDS) i mange år, nesten helt ifra starten faktisk, så synes jeg den prosessen BT har satt igang ligner veldig på prosessen som VCDS har vært gjennom. Support på BT er også svært bra, og dem er svært mottagelige for inputs på hva som er dårlig i programvaren, og hvilke funksjoner vi ønsker implementert. Jeg har allerede vært i kontakt med dem om flere ting ang. feiltolking av diverse ting på europeiske biler kontra biler for det amerikanske markedet. Og dem jobber allerede med å rette de tingene jeg har påpekt.

Skulle det være at du er i nærheten av Vinje i Telemark så er det bare så si ifra, du må gjerne få ta en titt på systemet (på din egen, eller min E61 2006 modell).

Skrevet

Takk for invitasjonen!

Ja, alt til sitt bruk. Dette er jo topp utstyr, men vi snakker jo om over 5000 kr. i forskjell her. Jeg trenger kanskje ikke kanon for å drepe en spurv? :)

Skrevet

Jeg kjøpte kabelen min på Ebay, betalte vel 350 kr eller noe..

Der følgte det med programmvare for feilkode og diagnose, samt program for programmering av diverse. Denne skulle funke opp til 07 mener jeg.

Det er snakk om DIS og SSS/Progman software ja. :)

Skrevet

Der følgte det med programmvare for feilkode og diagnose, samt program for programmering av diverse. Denne skulle funke opp til 07 mener jeg.

Har du noen link?

Var du fornøyd?

Skrevet

Har du noen link?

Var du fornøyd?

Kjempefornøyd jeg, får gjort det aller meste med det på min bil, men på fattern sin 98 e39 er det ikke så mange muligheter for å teste ting som på min.

Har aldri testet det på annet en min E39, så vet ikke hvordan det funker på e60.

Testet MAF'en min for en stund siden for eksempel, den var i god stand. :)

Han jeg kjøpte fra, har kabler for salg av og til, men her er en link til han:

http://motors.shop.ebay.com/tsgeorge201 ... 4340.l2562

Den kabelen jeg har er blå, men den sølvfarga han har kan muligens funke på din. Send han en mail og hør om den passer :)

Skrevet

Takk for tips. Kunne du send meg m@il adressen hans? Er ikke reg på ebay enda :/

Skrevet
Takk for tips. Kunne du send meg m@il adressen hans? Er ikke reg på ebay enda :/

Eposten hans er ikke tilgjengelig, men jeg sendte han en melding og spurte om den var kompatibel med 2005 E61, regner med den er det da :)

Skrevet

Han skriver:

Hello,

yes will definetely work, it supports all bmw models made between 1998 and 2011.

Kind regards!

- tsgeorge2011

Skrevet

Hadde dere sjekket linken jeg delte rett oppi her, så hadde dere fått dem for $129 i steden for $159 :P

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-98-1 ... 41581b92fd

Dette er han jeg kjøpte fra. Ser ut som det er akkurat samme greia, får med samme programma og instruksjonene, han brukte også damer i anonnsen på den jeg kjøpte.. :lol:

EDIT:

Jeg tror det der må være samme fyren, bruker jo samme bilder i hver anonnse, men to forskjellige brukere.. Vel vel, så lenge dem funker er det jo ok! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...