Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar begge to.

Kan nok se ut som jeg har vært heldig med strøm ja. Jeg er vant til VAG, og der fungerer ting på en helt annen måte, og strømforbruk er sjelden noen issue, selv om man kun kjører på batteri. Ser da ut som jeg må opp ett hakk på lader, og kjøpe den CTEK'en som kan levere inntil 25A. Da burde det jo begynne å hjelpe.

Men om jeg skal sette inn ett annet batteri enn det som står der. F.eks. sette inn AGM batteri (det står nå ett syrebatteri der). Kan jeg fortsatt bruke DIS, eller må jeg da gjøre større inngrep med f.eks. progman ?

Fant også den CBS reset saken, men hva trykker jeg på for å resette ? Finner ingen knapp som kan trykkes på for å resette, eller må jeg ifra den skjermen videre på "control unit functions" ?

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det skal også sies at progman i mitt tilfelle estimerte oppdateringen til å a 33 minutter, mens det i virkeligheten tok ca 90 minutter.

Det er alltid Progman tar lengre tid enn Winkfp. Progman tar så langt tid, er vi redd for å gjøre hjemme pga strømforsyning. Problem er at Progman ikke lar å velge hver enkel modul, men den oppdaterer alle modulene med en gang. Før V.30 kan du velge den modulen som du ønsker å oppdatere med Special measure knapp.

Skrevet

Fant også den CBS reset saken, men hva trykker jeg på for å resette ? Finner ingen knapp som kan trykkes på for å resette, eller må jeg ifra den skjermen videre på "control unit functions" ?

Har ikke prøvd , men jeg vil anta at du må inn på TEST SCHEDULE

Skrevet

Noen som har erfaringer med Carsoft 6.5 diganose utstyret?

Snakket med en på GS som bruker dette og han var veldig fornøyd, eneste han sleit med var installasjonen som var litt vrang..

Kjøpte Carsoft 6.5 for 314 norske kroner med gratis frakt.. Så skader ikke å prøve.. :P

Skrevet

Haha.. Tenkte jo dette også når jeg kjøpte dette da..

Men har jo sett akuratt dette verktøyet jeg kjøpte på et par norske nettsider, disse skulle ha 1500-2000 kr for det da..? Isåfall får jo " man får hva man betaler for " en helt ny og ikke minst negativ virkning når det kommer til Carsoft 6.5 :P

Kan dere begrunne litt mer enn bare ustabil møkk?

Skrevet

Enkelte her i landet selger det for 1500,- ja og det værste av alt er at det er akkurat den samma cracka versjonen som du får på ebay og dealextreme for 250,- !! På grensen til svindel. Orginal carsoft koster 3000-4000 og denne har jeg ikke prøvd så kan ikke svaret for hvordan den fungerer. Men den cracka versjonen var ihvertfal helt grusom ustabil, var som å tippe lotto om du fikk kontakt med bilen eller ikke. Lite funksjoner er det og, men skal man slette ei airbaglampe bare så ere vel helt greit.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til carsoft, så den kan jeg ikke uttale meg om.

For BMW har jeg prøvd, og har BavarianTechnic (BT), og ett DIS / SSS system.

BT systemet koster endel penger, jeg betalte 5000,- kr for proff versjonen. Fordelen er at alt kjøres i windows (desverre ikke mac, men det er vel litt mye forlangt?). Systemet er enkelt og bruke, men bakdelen er litt begrenset funksjonalitet. Det sletter feilkoder osv, samt gjør noe enkel koding på endel moduler (men slett ikke alle). En stor fordel er også support. Utviklerene er kjappe til å svare på epost, og dem utvikler programmet på en slik måte at ting du etterspør implementeres i nye versjoner av programmet, som er gratis å laste ned. Men det er selvfølgelig litt begrenset hva dem klarer å implementere, ihvertfall på dette stadiet.

DIS / SSS betalte jeg ikke så mye for. Den versjonen jeg har kostet 159USD + mva. Programmene er "originale bmw" (men i cracka versjoner). Systemet er ett mareritt å sette opp, og det kreves litt mere enn helt enkle datakunnskaper, selv om instruksjonene forsåvidt var gode. Det tar uansett tid å installere, og det kreves ganske mye ledig diskplass. Fordelen er jo selvfølgelig at dette systemet kan gjøres det meste som kan gjøres med BMW.

Skrevet

LN-TAL, om installering hadde hvert mye lettere på DIS / SSS, så hadde du heller valgt å kjøpe dette istedet for BT systemet?

Har du noen linker på hvor man kan få anskaffet DIS / SSS diagnose? =)

Skrevet

Tja, vanskelig å si. Klart at prisforskjellen er jo stor også, men samtidig så er nok BT ett vesentlig "bedre bygget" systemet, alt ifra hardwaren til softwaren. Det har riktignok endel mangler foreløbig, men det bedres for hver eneste nye versjon som kommer, og som sagt så er support hos BT veldig flinke til å lytte på hva vi ønsker, og implementere støtte for nye ting etterhvert. Som sagt er det også VESENTLIG enklere å bruke siden det er windows basert ifra bunn av. BT er nærmest selvforklarende, spesielt for meg som er godt kjent med VAG-COM / VCDS opp gjennom mange år.

Link til hvor jeg kjøpte min DIS / SSS pakke finnes lengre oppover i tråden (ebay).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...