Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om dette har vært diskutert opp og ned i mente fra før, moderator kan isåffal stenge denne uten at jeg skal klage noe på det.

Satt og leste denne helt tilfeldig: http://www.tv2.no/underholdning/broom/her-er-den-splitter-nye-1serien-fra-bmw-3539595.html

Jada, har vært snakk om 1-serie med FWD i fremtiden(riktignok ikke på nye F20 men..) og litt mas om å bruke mini-plattformen.

Ok ok, da kan bmw-wannabes få lov å ha fremtidig fwd modell i fred, for min del anyway. Videre leser jeg om kommende MX5-konkurent BMW Z2, den også med fwd. Lykke til! :lol:

Sukk, så hva har verden kommet til? En haug med tulle-bmw'er? Har "never" og "not for me" written all over it, thats for sure. [-X

MEN SÅ...

"En ny BMW 3-serie vises også nå til høsten, og den vil trolig komme i salg i løpet av våren 2012 – med bakhjulstrekk. Den vil heller ikke få noe langt liv. Neste generasjon er allerede under utvikling og den vil bygges på samme plattform som 1-serie og Mini, og det betyr forhjulstrekk også på 3-serie.."

wtf? :shock: Håper det er litt dårlig research ute og går her nå? 3-serie med fwd? ta deg en bolle!

Adding injury to insult:

"BMW har nemlig som målsetting at innen 2020 så skal mer enn en tredjedel av konsernets biler ha forhjulstrekk."

Ord... mangler. :cry:

Could someone with more insight care elaborate here?

Skal ærlig innrømme jeg ikke har fulgt mye med i det siste.

Skrevet

Det er bekreftet fra interne kilder i BMW at den eneste modellen som skal utstyres med forhjulstrekk er den nye 1 serien som både Golf/Golf+ versjon og et par andre karosseriformer.

Selv BMWi vil bli levert med bakhjulstrekk.

BMW Z2 prosjektet var egentlig en ny Z3 og var planlagt som en bakhjulstrekker. Det har blitt gjort endringer i prosjektet slik at Z2 blir mindre enn planlagt og det blir derfor innført forhjulstrekk. Z2 vil istede bli kalt Z1. Det originale Z2 prosjektet blir istede ny Z3. Når neste Z4 lanseres blir dette navnet vraket til fordel for Z5. Modellprogrammet blir seendes slik ut;

Z1 FWD

Z3 RWD

Z5 RWD

At den nye F30 3 serie ikke skal få noe langt liv fordi den iht. TV2 skal få framhjulstrekk er tull. Normal syklus er 6-8 år og det gjelder også for den nye 3 serien.

Skrevet

Takk for svar! :D

Var det jeg og tenkte(håpte) på... [-o<

Ser ut som broom og TV2 er ute med den vanlige sjøsprøyten igjen, skulle nesten sendt mail og tatt en alvorsprat med journalisten.

Skulle gjerne likt å se svart på hvitt at gutta i bayern, skrevet med egne ord, virkelig ønsker å kaste alt over bord / erkjenne røyking av sokker.

Lurer på om journalisten kan oppdrive noe sånt?

BMW har riktignok blitt mer miljøbevisste og politisk korrekte med downsizing, turboer og det som er. For å redusere forbruk og utslipp selvfølgelig.

Men det der var litt hardt å svelge, litt for hardt. Da kan jeg sove godt igjen. :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...