bustadmo Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 Så ut som et gromtbur, men de sveisene på fjørbeina? så nå skral ut den sveisinga der, er jo en fordell at ikke fjørbeinet løsner om du treffer en curbs Er veldig fornøyd med passformen på buret ja Skal lage plater for å feste det til b- stolpene og andre deler av karosseriet etterhvert, så jeg får utnyttet så mye stivhet jeg kan i buret. Coiloversene overlapper fjerbeinet med ca 4 cm så tror det skal veldig mye til før de knekker (hvertfall tvert av ) Men har uroet meg litt over den sveisen der selv, så tror jeg ender opp med å legge en larve til rundt der. så ut fin ut den varmering rundt sveisen, men kanskje litt mer mating hadde hjulpet? skal jo ganske mye varme til for å varme opp hele fjærbeinet Der snakker du litt over mitt nivå ;P Har fått hjelp av en kompis som er sertifisert sveiser til detta, så at utføringen av selve sveisen er bra er jeg ganske trygg på, selvom den kanskje er litt liten.
bustadmo Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Driver å lager gulvplate til passasjersiden, som ledninger bensinrør osv skal gå under sånn at ikke passasjeren sitter og tråkker på dem. Her ligger den der den tilslutt skal bli festet: Med fotplata der den skal være: Har og fått montert på vannpumpa igjen, impelleren inni er kuttet bort, reimhjulet på utsiden er fjernet og festene til det slipt ned. Så nå er den helt åpen iogmed at jeg skal ha el pumpe. Glemte jo å ta bilder inni pumpa før jeg monterte da :/ Og jeg har lurt på plass clutch og bremsepedaler. Blir bra grep i dissa tror jeg
Pedi Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Du skal få litt av et problem med rengjøring på pass. sida der
bustadmo Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Du skal få litt av et problem med rengjøring på pass. sida der Hehe har allerede tenkt på det Blir enten dzus fester eller skruer så det blir fort gjort å fjerne hele plata
Pedi Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Oki. Men husk at det er lett å få unødig støy med dzus-skruer ...
Devils Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Såg jo ganske bra ut det her Men det einaste jeg ikke likte og ingen har kommentert på er at du kappa jo vekk heile veggen mot bagasjerommet samt hatthylla utn å sveis inn avstivning så bygg du da ramma i ettertid. Har ikke noe formeining om at det har trøkka sæ litt sammen baki dær?
bustadmo Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 Oki. Men husk at det er lett å få unødig støy med dzus-skruer ... Ja, og ser for meg at de har lett for å bli sparka opp også.. Så blir nok skruer Såg jo ganske bra ut det her Men det einaste jeg ikke likte og ingen har kommentert på er at du kappa jo vekk heile veggen mot bagasjerommet samt hatthylla utn å sveis inn avstivning så bygg du da ramma i ettertid. Har ikke noe formeining om at det har trøkka sæ litt sammen baki dær? For å være helt ærlig så tenkte jeg ikke på det før veggen var bortevekk.. Men har kommet frem til at om det har flytta litt på seg så tar jeg det med knusende ro, for det er ikke så mye at jeg kan se noe som helst, og det sitter jo igjen nå Og uansett så gjør jo buret og tårnstaget jeg skal lage opp for styrken jeg mista ved å bytte ut original veggen.
ealoken Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Ser ut som et gromt prosjekt dette. Har du vurdert og bygge nytt elnett siden dette er en ren løpsbil? http://www.painlesswiring.com/ Har masse bra ledningsnett til lys, pumper osv
ZhilleN Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 Tror ikke jeg ville hatt fotplatene som du har avbildet her, burde heller forme til en alluplate som har sklisikker design, og på siden av girkassetunnellen Men kreativ er du, det skal du ha
Devils Skrevet September 25, 2012 Skrevet September 25, 2012 Men ellers har du et jævelsk pågangsmot for å si det sånn og masse kreative løsninge
bustadmo Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Ser ut som et gromt prosjekt dette. Har du vurdert og bygge nytt elnett siden dette er en ren løpsbil? http://www.painlesswiring.com/ Har masse bra ledningsnett til lys, pumper osv Takker for tipse Planen er å beholde orginal lednings nettet på motoren, og deler av det i coupè'n. Har tatt vekk stort sett alt jeg ikke trenger av ledninger i bilen og holder på og legge opp masse nytt.. Jobber med masse elektroingeniører osv på ABB, så har god hjelp hvis jeg står fast Edit; Alt som skal kobles mellom motor og ledningsnett får jeg hjelp til av SS Performance
bustadmo Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Tror ikke jeg ville hatt fotplatene som du har avbildet her, burde heller forme til en alluplate som har sklisikker design, og på siden av girkassetunnellen Men kreativ er du, det skal du ha Har tenkt litt på det samme ang alu plate, med ca samme design (skal ha sånne grip matter fra skateboard osv der) for den her veier jo borti kiloen
bustadmo Skrevet Oktober 5, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2012 Men ellers har du et jævelsk pågangsmot for å si det sånn og masse kreative løsninge Takker og bukker Alltid morro med skryt
bustadmo Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2013 Er vel på høy tid å oppdatere litt her igjen vel Grunnet sykdom og dødsfall i familien, er prosjektet blitt utsatt noen ganger, men planen nå er å ha bilen 100% klar våren 2014 Tar en kjapp oppdatering nå med hva som er blitt gjort siden sist, så skal jeg prøve å holde tråden oppdatert gjennom vinteren... Disse: Er byttet ut med disse: Bensinsystem godt for 500+ HK montert. 35L Fuelcell, 5L Swirltank 2x Bosch 044 pumper. Stor takk til SSPerformance Spacere på plass: Poppet fast bakrute: Dieselstusser med eksoswraping: Litt av hvordan den ser ut nå: Haikjeften Video fra første oppstarten http://youtu.be/bsVr-7jXEMU
tordah Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Tøft prosjekt! og gratulerer med oppstart ! Deilig følelse å høre brølet for første gang Men hvorfor har du eksoswrapping helt ut til stussene ? Har du det hele veien ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå