Gå til innhold

Lekker fortsatt :( radiator tett og nå hvitskum i kjøleveska

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Forklar litt om problemene da. Hva som skjedde osv..

Det som hva er at jeg hva ute og kjørte alt hva i orden. Og så plutselig så begynte det og pipe og at temp hva påfult. satt på varmeapparate på fult og den gikk ned til vanlig igjen. Når jeg kom hjem så åpna jeg pansere og så på høyre siden av radiatoren den slangen som går ut der. Der kommer det ut damp.

Kan være mye rart det her. men ska sjekke det me lufta etterpå

Skrevet

skulle stil å si det.. skjedde det når du sto lenge på tomgang eller mens du kjørte ?

var det på tomgang så er det nok bare kjølevifta di som har tatt kvelden (viskosevifta).. er det denne er det ikke noe problem å kjøre med, sålenge du ikke står stille over en lengre periode ( f.eks i kø eller lignende)

bare få lufta det igjen å prøv :) hadde jeg bodd i skien eller neddi der skulle jeg kommet å hjulpet deg men bor desverre 20 mil unna :P

Skrevet
skulle stil å si det.. skjedde det når du sto lenge på tomgang eller mens du kjørte ?

var det på tomgang så er det nok bare kjølevifta di som har tatt kvelden (viskosevifta).. er det denne er det ikke noe problem å kjøre med, sålenge du ikke står stille over en lengre periode ( f.eks i kø eller lignende)

bare få lufta det igjen å prøv :) hadde jeg bodd i skien eller neddi der skulle jeg kommet å hjulpet deg men bor desverre 20 mil unna :P

Kom når jeg kjørte vanlig. satt på varmeapparatet. men når jeg kom hjem og skulle parkere så gikk jeg og åpna pansere mens motoren gikk da fant jeg ut det me at det kom ut damp under den slangen. så gikk jeg får å slå av motoren da så jeg at nåla på temp hadde gått opp til fult igjen

Skrevet

Jeg har en brukt vannpumpe som er ok. Jeg har også en brukt termostat i plasthus, termostaten lukker dog ikke helt... men ikke noe problem å kjøre med og i og med at overoppheting er problemet så er en "åpen"termostat ikke så dumt hehe. Jeg bor på Heistad...

Skrevet

Kom når jeg kjørte vanlig. satt på varmeapparatet. men når jeg kom hjem og skulle parkere så gikk jeg og åpna pansere mens motoren gikk da fant jeg ut det me at det kom ut damp under den slangen. så gikk jeg får å slå av motoren da så jeg at nåla på temp hadde gått opp til fult igjen

kan jo være att du har fått en sprekk i en slange ?

Skrevet

kan jo være att du har fått en sprekk i en slange ?

hva ikke på selve slangen det kom ut damp men under. mn under der slangen kommer ut

Skrevet
Klarer du å se om det er sprekk i radiatoren ( plastikken) eller er det slangen som er litt løs på? Kanskje festeklipset har hopp av?

Ska gå ut og sjekke

Skrevet
har du prøvd og få ut all luft enda?

lufte den?

Har lufta den no, og latt den stå og gå en stund før jeg tok en prøve tur. Ser bra ut noe men kan kanskje være lekasje men det ser jeg ikke før i morra

Skrevet

Har kommet meg hjem til Molde nå. Men fortsatt bruker den vann, men den koker hvertfall ikke mere nå.

har kjøpt radiator tett og se om det funker, ut og prøve det etterpå når motoren er blitt litt kald

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...