Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å monterer coliverne forran på Bmw E39, det jeg blei veldig uskikker på er hva jeg må bruke av det gamle Tårn lagre eller hva det heter, for er jo to delt med en skål til gammel fjær og en skål oppå den igjen opp i tårnet. lurer da på om jeg kan skippe den første skåla?

Mvh lars

Skrevet
Driver å monterer coliverne forran på Bmw E39, det jeg blei veldig uskikker på er hva jeg må bruke av det gamle Tårn lagre eller hva det heter, for er jo to delt med en skål til gammel fjær og en skål oppå den igjen opp i tårnet. lurer da på om jeg kan skippe den første skåla?

Mvh lars

hvis fjæra på coilover kitet er montert på dempern slipper du det. hvis ikke må du bruke fjærskåla og stødemperlagere. men hadde jeg vært deg. så hadde jeg kjøpt nye pakkninger å ha inni fjærskåla og nye støtdemperlagere.

når jeg monterete H&R på E39 min. så måtte jeg bruke fjærskåla og nye støtdemperelagere.

men når jeg montere Supersport coilovers på bmw til samboren min. så trenger du bare å bruke støtdemperlagere. pga fjøra til Supersport er mindere enn vanlig bil fjør. + oppå fjøra ligger det en metall skive som du bare setter støtdemperlagere oppå og skrur alt sammen.

enkelt måte å finne det på er å se om fjørskåla passer coilover fjøra.

Skrevet
Det følger nok med en "skål" i samme dimmensjon som coilover fjæra som skal erstatte den originale fjærskåla.

Ikke alltid det gjør det nei. H&R kommer uten skål og må bruke skåla fra bilen. Nettopp gjort det på min. Men bilstein pss 9 på impreza kommer ferdig med skål. Samma med supersport.

Skrevet
Det følger nok med en "skål" i samme dimmensjon som coilover fjæra som skal erstatte den originale fjærskåla.

Ikke alltid det gjør det nei. H&R kommer uten skål og må bruke skåla fra bilen. Nettopp gjort det på min. Men bilstein pss 9 på impreza kommer ferdig med skål. Samma med supersport.

Så lenge fjærene er standard 60mm el. kommer de med skål. Hvis fjærene er tynne nede og originalstørrelse i toppen må man selvsagt bruke originale skåler.

For å gjøre det klart for trådstarter:

Hvis de ser slik ut, bruker du originalskål:

HRE39M5.jpg

Hvis de ser slik ut, bruker du skåla (skiven) som følger med.

IMG_1223.jpg

Skrevet
Har hørt at det ikke er så veldig seriøst\bra sted og handle ifra :)

Stemmer nok det, de var kjappe med og svare på bestilling, men svarer hverken på Mail eller tlf:/ Og varer har enda ikke kommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...