dejavu Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Jeg skal under bilen,og kjenner meg litt usikker på om den blir stående på de to bukkene jeg har kjørt den opp på. I tillegg har jeg satt støtter under jekkfestene. Klosser i bakkant av bakhjul. Så egentlig burde det være trygt... Men hva bruker dere hobbymekanikere hjemme på gårdsplassen,for å løfte bilen til bekvem arbeidshøyde? Nedenforstående metode er vel ikke å anbefale...
Jørgen Lie Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Jeg bruker for det meste kun jekk, men har slike små bukker stående som sikkerhet.. Er jo å finne punkt som er holdbare, etter hvor du skal jobbe på bilen. Rammevanger, jekkfester, travers osv er vel ikke unormale plasser og plassere jekker. Om du har brukt alt det du skriver over her, kan jeg ikke fatte og begripe at bilen faller ned
dejavu Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Skrevet Juli 22, 2011 Jeg bruker for det meste kun jekk, men har slike små bukker stående som sikkerhet.. Er jo å finne punkt som er holdbare, etter hvor du skal jobbe på bilen. Rammevanger, jekkfester, travers osv er vel ikke unormale plasser og plassere jekker. Om du har brukt alt det du skriver over her, kan jeg ikke fatte og begripe at bilen faller ned Du har trolig rett. Ikke desto mindre leser man et par ganger i året om smartinger som har fått bilen over seg.
Jørgen Lie Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Nei, er mye uoppmerksomme folk.. Men om du bruker "faste" punkter, med hold i, så går d som regel bra. Men å jekke f.eks midt på kanalen, og sette bukker på den tynne falsen/knekken kan jo være litt farlig.. Tipper det går bra med en porsjon sunn fornuft
bjalle Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 når jeg står på bukker foran pleier jeg å skru en hjulbolt ut og binde fast ett nylontau i bolten skru bolten halveis inn og binde hjulet gott fast i bukken.Begynner nesten 2 tonn å sige bakover hjelper det lite med støtter bak.
Alpejohn Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 Jeg bruker stor biltema jekk, og den lille orginale jekken. Starter med den lisje orginale og jekker den såpass høyt at jeg får biltema jekken under forran, så jekker jeg på jekkepunktet midt på traversen, rett frem om inspeksjonsluka til tappepluggen på bunnpanna, så jekker jeg så høyt jeg trenger og setter bukker under jekkfesta. Funker fint Har selvsagt på håndbrekk/park da. Bak jekker jeg på diffen. Men der får jeg jekken heldigvis under uten den lille orginale. Men om jeg holder på i en liten bakke så finner jeg et kvart o kile bak om hjula.
Alpejohn Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 man kan jekke på diffen? Tjaaa, jeg har gort det flere ganger, har sett andre gjøre det også, så kan ikke forstå det skal være noe problem da
Jørgen Lie Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 ingen problem å jekke på diffen.. Da kan du to f.eks sette en bukk på hver side av diffen på traversen bak..Så står bilen støtt
Flextron Skrevet Juli 22, 2011 Skrevet Juli 22, 2011 bruker garasjejekk og støttebukker når den er oppe.. http://www.gasolin.no har en del fine jekker og løftere som jeg har vurdert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå