Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

for ei lita stund siden så kjørte jeg til trondheim med bmwn. da vi kom inn i sentrum hørte jeg en rar lyd, og den gikk vekk når jeg ga gass. stoppet da bilen på en parkeringsplass for å sjekke. olja var fin osv. startet igjen og da blåste den ut masse blå røyk fra eksosen (bremte olje altså) men lyden gikk bort etter å ha restarta bilen.

så jeg stakk innom gs i trondheim og de sa at veivhusventilasjonen var gåen helt garantert, så kjøpte delen der og da.

jeg har faktisk ikke rukket å skifte denne ennå, men jeg var på en liten tur med bilen i dag og da kom lyden tilbake.

nå gikk ikke lyden bort ved å restarte den. jeg åpnet oljepåfyllinga og da forsvant lyden helt. samme når jeg dro opp peilepinnen. var også litt vakum der. var ikke så langt hjemefra når dette kom, men jeg stoppet ett par ganger og sjekket olja. ingen forandring der.

har de rett, er dette veivhus ventilen? grunnen til at jeg har drøyet ut dette er da det ser ut til å være en dryg jobb (traaangt )

gjelder min 740, m62 motor.

Skrevet

da fant jeg vell ut at det er den. akkurat som han her har. motoren går som en gammel amcar v8, røyk i eksosen og vakum i peilepinnen. ut å skru!

Skrevet

nono, aldri eksos av denne ;P

lurer på om jeg kan ha en vakumlekasje også. jeg har den samme tomgangslyden som denne. den hylinga. skal det være slik egentlig? husker ikke om min 730 var slik. hmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...