Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. :)

Har både kikka på nettet, og prøvekjørt en slik bil nå, og må si at den var meget herlig å kjøre.

Er dette en ålreit bil å kjøpe? Med tanke på vedlikeholdskostnader osv?? Bilen har gått ca 100k.

Hva koster det å ta en serivce på slike biler?? :)

Skrevet

Er vel 2 forskjellige typer service på bmw. Kva slags service srår for tur på bilen?

Når bilen hår gått 100k, so må du rekne med at det kan komme slitedeler som må byttest, so det er greit å ikkje blakke seg heilt.

Skrevet

Bilen har rulla 110 nå og om 5000 km eller 3 måneder skulle den inn på service, men dette skulle forhandler ordne før jeg overtar bilen. :) Må si jeg har blitt heeeeelt forelska i disse bilene, og med denne motoren er det bare HELT perfekt.

Skrevet

Større vedlikeholdskostnader kom først ved ca. 200K på vår 2003 E46 318d Touring. Det er ingen grunn til å tro at det er annerledes med en E65 hvis den er voksent kjørt og har fått fornuftig vedlikehold.

Skrevet

Voksent kjørt.. En eier her i Norge, og EN før i tyskland (ja den er import). Km stand er 110, men bilen ser MEGET veldholdt ut og man skulle tro den ikke hadde gått mer enn 50k. Så jeg regner med at den ikke er triksa med.. Håper det. Kan dette sjekkes hos BMW??

Skrevet
Voksent kjørt.. En eier her i Norge, og EN før i tyskland (ja den er import). Km stand er 110, men bilen ser MEGET veldholdt ut og man skulle tro den ikke hadde gått mer enn 50k. Så jeg regner med at den ikke er triksa med.. Håper det. Kan dette sjekkes hos BMW??

Ja... et autorisert BMW verksted kan se hvor langt bilen har kjørt. Dette gjøres ved hjelp av OBC´en samt visuell observasjon (totalinntrykket/generell slitasje).

Skrevet

Fredrik, du kan ikke sammenligne din lille 3`er med en 7-serie. servicekostnadene er ASTRONOMISKE - og stakkars deg hvis noe ryker. jeg hadde ikke fått sove om natta.

Skrevet
Fredrik, du kan ikke sammenligne din lille 3`er med en 7-serie. servicekostnadene er ASTRONOMISKE - og stakkars deg hvis noe ryker. jeg hadde ikke fått sove om natta.

Sant nok, men det var ikke det jeg mente. Mitt poeng var at en E65 neppe er mindre holdbar enn en E46. Kommer de store vedlikeholdskostnadene først ved ca. 200K på en E46 er det liten grunn til å tro at de kommer tidligere på en E65... forutsatt at bilene behandles nogenlunde likt når det gjelder kjøremønster og vedlikehold.

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...