Gå til innhold

problemer med automatisk klimaanlegg, 2000 mod. e38

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har forstått at det er en egen føler for utetemp for klimaanlegget. denne er defekt på bilen min.

Hvor er denne plassert? ved kupevifta?

2000 mod.

DSC01082.jpg

Skrevet

dette er ikke samme føleren som viser temp i instrumentet!, det var også gåen for en tid tilbake og viste da -40. kjøpte ny og skifta den for lenge siden..

Skrevet

det bildet fra testeren er inne på klimaanlegget only! får opp verdien fra sensoren foran forhjulet hvis jeg går inn på BCM eller hvor det var..

Skrevet

På E39, som teknisk sett er "samme" bilen, opplevde jeg at klimaanlegget levde sitt eget liv når utetempføleren trøbla. Jeg mener helt klart at det er en kobling mellom den og klima. Viser utetemp fornuftige verdier? Hopper den villt eller ligger den noenlunde konstant?

Skrevet

jeg vet at det er sånn som du skriver på e39, så det var derfor jeg ble litt i tvil.

men dette er altså ikke likt på e38!, snakka med bmw nå og har bestilt meg den føleren jeg trenger.

delenr: 64111374242

det er to tempfølere som bare er til klimaanlegget, og begge sitter ved cupevifta. MEN, det er kun EN av disse som enheten viser på datalisten på testeren. altså som hos meg viser minus 45 grader på diagnoseutstyret mitt fordi den er defekt.

bmw kunne derimot ikke fortelle meg om den andre føleren eller hva den gjorde, annet enn at di aldri har skiftet den og at den ikke kommer opp på datalistene...

så den føleren foran høyre framhjul, som tilsynelatende er lik som på e39 er på e38 kun til bcm og det man ser i instrumentet..

Kjekt å vite

=)

16851.gif

04 64518364458 Tempføler fordamper org

05 64111374242 Temp. sensor org

Skrevet

til informasjon er problemet mitt at det automatiske klimaanlegget ikke fungerer som det skal. temperaturen som blir i bilen stemmer overhode ikke overens med det jeg stiller inn.

jeg gikk inn med diagnosetesteren og fant ikke feilkode som tilsvarte problemet, men på current data i enheten til klimaanlegget fant jeg at utetemperaturføleren til klimaanlegget viser en konstant verdi på -45 grader. Til tross for at utetemperaturen i kjørekomputeren og instrumentet er i orden og viser korrekt.

får tru det blir bra med ny sensor

jeg har ennå ikke sett på sensoren. men jeg kan legge ut bilde og update når jeg skifter den.

sensoren kostet forøvrig rundt 350kr.. :mrgreen:

Skrevet

Et annet problem jeg har med klimaanlegget mitt er at det har begynt å blåse varmluft på frontruta og på gulvet hele tiden.

Jeg så fort problemet når jeg åpnet ventilene til varmeapparatet som ikke fungerte..

magnetventilene satt fast begge to, det har lekket gjennom pakningene og det meste har vel i irret opp på innsiden! :applause:

DSC01153.jpg

DSC01157.jpg

DSC01156.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...