Gå til innhold

K-E's BMW E38 - 728iA


K-E
 Share

Anbefalte innlegg

Selve leather milk'en er jeg ikke akkurat så imponert over, det finnes sikkert mange billigere merker som fungerer akkurat like bra. TurtleWax sin gjorde jobben minst like bra på baksetet.

Rensen har jeg ikke noe å sammenligne med, jeg er nemlig litt forsiktig med hvilke rengjøringsmiddel jeg påfører setene. Men den fikk vertfall jobben gjort. Bruk av lighterbensin er essensielt, for at fargen skal få godt feste. Ellers var fargen helt topp, og matchet setene ganske bra, nå får jeg bare håpe at den holder en god stund :)

Påføringsputen og kluten var det heller ikke noe spesielt med, annet enn at det sto Swissvax på ;) Men slik er det jo med merkevarer!

Her er en fin guide til de ulike produktene: http://www.autofil.no/913911/vidunderkur-for-slitte-skinnseter :)

 

Hehe, er jo en greie med merkevarer at man betaler ekstra.. Men de fleste sier nå at Swissvax uten tvil er det beste, i allefall innenfor detailing av utsiden. Skal ta en titt på linken, blir sikkert å gjennomføre noe lignende til sommeren :) Men er litt vanskelig å vite hva man skal bruke/ hva man får mest for penga, så må vel bare samle litt info fra div forumer :) Er jo så hinsides mange produkter å velge mellom innenfor detailing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig, og klar for bilen:

post-52827-0-03736700-1393859261_thumb.j

Vanskelig å få vist finishen, men den ble vertfall mye bedre :)

post-52827-0-37797300-1393859366_thumb.j

Tilbake i bilen:

post-52827-0-84057000-1393859508_thumb.j

Og til slutt ble fangeren montert igjen.

post-52827-0-12023100-1393859591_thumb.j

post-52827-0-97841800-1393860214_thumb.j

Nå står den parkert og venter på parallellstag og styrestag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D

Høytrykksspylte gulvmattene også, fikk bort en del dritt som støvsugeren ikke sugde opp. Nå ser den nesten ny ut på innsiden. Strålende fornøyd :D

Investerte nettopp i et strøkent sett med innstegslister også :) Skal ta noen små rustflekker i nedre del av døråpningene før jeg monterer de :)

post-52827-0-91087600-1393874824_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er noe av det fineste bmw har lagd. Sier ikke det kun fordi jeg eier en sel hehe.

 

Vurdert og bygge om til facelift da eller liker du preface fronten best? Bygde om min og syns det hevet fronten veldig mye. Dog prefacelift er fint det og når det er så strøkent som din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt! Karosseriet er stilrent, og drivverket er nesten skuddsikkert. Målet mitt er å vedlikeholde, beholde den og ha den som veteran :)

 

Facelift vs prefacelift er fryktelig smak og behag, jeg er faktisk på den "unormale" siden, nemlig prefacelift. Jeg synes fronten får penere linjer og bedre flyt når blinklysene er i samme størrelse som hovedlyktene. Jeg liker heller ikke det buede partiet under lyktene, siden det bryter med de ellers rette linjene. Det jeg derimot liker med facelift fronten er hellakkert fanger, noe jeg også planlegger å gjøre på min, når det blir nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...