Spiff Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 har problemer med at bagasjerommet på bilen ikke lar seg åpne, batteriet har vært dårlig og mens jeg dreiv med noe stereo greier i går så tappa batteriet seg ut. nå har jeg kjøpt nytt batteri og har fått kobla det på i motor rommet og fått start på bilen, men nå har da funksjon for og åpne lokket tatt kvelden, virker ikke på knappen ved panseråpninga heller, og nøkkelen virker ikke i låsen. denne nøkkelen virker i hanskerommet, og da skal det vel være den nøkkelen som også virker i bagasjeluka. så da er jeg gått tom for løsninger og lurer på om noen andre har noen tips jeg kan teste?
Muztang289 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Merklig.. På 740'n min så klarte jeg å kile fast en jakke i låse-hengselet til bakluka og den ville ikke åpne seg når jeg trykket på noen av knappene, jeg måtte bruke nøkkelen til å vri låsen manuelt, dette fungerte fint.. Men, det er nøkkelen til å starte bilen som går til bagasjerommet hos meg.. Når jeg måtte bruke den første gang selv måtte jeg stå i et minutt eller noe å drive å vrikke nøkkelen frem og tilbake siden denne aldri blir brukt og har blitt vrang.. Prøv dette så får du nok bakluka opp..
Hemidog Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Har samme problem, nøkkelen beveger seg ikke i låsen, trodde luka var byttet en gang i tiden, men hvis flere har samme problem? wd-40?
Muztang289 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Det er slik den åpnes ja.. Prøv litt WD-40 ja..! =) Men husk å bruke hovednøkkelen og ikke den til hanskerommet.
Hemidog Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Jeg har to identiske nøkler med sentrallås, fungerer kun en av de i hanskerommet?
FredrikE24 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Er ikke en hotellnøkkel du prøver å vri låsen med da? De passer nemlig ikke i baklukelåsen.
Muztang289 Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Er ikke en hotellnøkkel du prøver å vri låsen med da? De passer nemlig ikke i baklukelåsen. Hotellnøkkel ja.. Trodde du skrev hovednøkkel først, hehe Prøv med hovednøkkelen og se om du får den opp, gi oss tilbakesvar på om du får den opp
Hemidog Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Fått låsen til å fungere! Ett ord; Korrosjon! Jeg prøvde først med wd40 og vri låsen gjentatte ganger, men dette hjalp ikke. Så jeg demonterte låsen, la den i wd-40 et døgn, og prøvde igjen, dette gikk heller ikke. Jeg begynte og demontere selve låssylinderen, og du vil ikke tro hvor mye skitt og oksidering det var i denne låsen! den "døra" i nøkkelhullet som holder fukt ute hadde låst seg fast inni sylinderen. Låste sylinderen fast i en skrutvinge, tok en rørtang og vrei om sylinderen, aldri i verden om jeg hadde fått løs denne med nøkkelen! Renset, smurt og montert. Fungerer flott nå
Spiff Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Skrevet Juli 28, 2011 jeg har bare en nøkkel, har også lest at det er hovednøkkelen som skal åpne hanskerom og bagasjerom, i følge bimmerfest.com. fikk åpna luka mi med og borre opp et hull bak skiltet og pirke på mekanisken med en kraftig ståltråd. så på kvelden begynte plutselig elektroniken og funke igjen av seg selv. merkelige greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå