G-RACING Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Har den siste tida hatt problem med min e39 523i 96 modell. Bilen nykkar ved gasspådrag ved køyring. Problemet er konstant men verst når motor er kald. Ved f. eks at eg setter bilen i 1. gir og løyser den, reagerar motor dårleg på gasspådrag. Det samme gjelder i fart ved forbikøyring. Må cluthe for å få opp turtall. Hadde ned eksosanlegg i går, skar opp hol i pottene på oppside for inspeksjon, der var alt ok for utblås. Einaste var at katalysator innmat var forsvunnen. Hadde bilen på diagnosetest hos BMW i dag tidleg, der oppdaga dei kun feilmelding på høgre bensinpumpe. Blei fortalt av verksted at det er ein kjent del å bytte. Spørsmålet er om andre har erfaringar eller tips å dele på problemet? Er pumpa grei å skifte? Takkar på forhånd:-)npumpe. Blei fortalt av verksted at det er ein kjent del å bytte. Spørsmålet er om andre har erfaringar eller tips å dele på problemet? Er pumpa grei å skifte? Takkar på forhånd:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 De fikk opp feilmelding på høyre bensinpumpe? Det er bare en bensinpumpe på m52 motorene. Du har dog 2 sensorer i tanken. Rykking ved gasspådrag på disse motorene kan komme av falskluft, gåen lambda sensor, gåen massemåler, eller veiv \ kam føler. Pumpa i seg selv er relativt lett å bytte, ta av lokket, fire små muttere, 3 bolter på pumpa og en ledning. Pass på flottøren at den ikke hekter seg fast. Men ved slik fusking burde du hatt flere feilkoder. EDIT: en måte å teste massemåler på er å koble den av og prøve kjøre da, om bilen går noe bedre da så er den gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Takk for utfyllande svar. BMW sa der var pumpe på kvar side, og for min del var det den ved tank givaren, menmen. For å få opp stasen frå tanken, skal det vridast, eller vippast. Fant ingen skruer der slangen er festa. Hadde meg ein kjapp kikk i sta. Har testa massemåler, til og med bytta denne, dog i uorginal. Tok diagnose då eg mistenkte kam/veiv sensor. Desse hadde ikkje feilmelding. Har du tru på at det kan vere pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Jeg har tro på at en dårlig pumpe kan gi nykking ja... Men da skal trykket være ganske lavt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Juli 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2011 Får kjøpe meg måleverktøy på biltema for å få sjekka trykket. Er vel ok å koble seg inn på dyserekka? 3.5 bar konstant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Skal være 3,5 bar konstant ja. Evt kan du sjekke lett etter at du slår av bilen, da bilen skal holde 3,5 bar en liten stund etter at du har slått av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2011 Okei, takk for hjelpa, skal teste over helga:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå