Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert og kikket litt på en E34 med El feil idag, Vinduene foran,takluken og sentrallåsen funker ikke. Har tatt av og tvangskjørt motorene, så vet at di funker Det som jeg synest er litt rart er at, når jeg tar av ledningene på Eks vindusmotoren på førerdøren, så har jeg jord på begge ledningene, mens ut fra bryteren så er det jo + ut till begge pinnene. + på pinene er jo der helt till du trykker ned knappen og da får en av sidene jord men på døra har jeg kunn jord på begge ledningene. Så kann noen forklare meg vor ledningene går fra brytern og till dørene/takluka? og vor skall det være + og - når mann trykker på knappen?

Skrevet

Sjekket relee? er ikke dette sånn typisk comfort relee.. eller hva det heter?

hørt noe om dette tidligere på e36 værtfall.. men usikker på om sentrallåsen har noe med det releet å gjøre.

Skrevet

sitter i sikringsboksen under venstre baksetet... enten grønt eller svart..

googlet litt og noen som sier det er der comfort relee sitter på e34.

Skrevet

Grunnmodulen (grønn) styrer signalene fra vindusheiser, takluke, vindusviskere etc. Også kalt comfortrelé. Relémodulen (svart) åpner strømbanen på ordre fra Grunnmodulen og valgt handling utføres.

Normalt i din situasjon vil være å først sjekke en sjult sikring (50A) som kun går til comfort-komponenter i bilen. Den ligger under baksetet, nokså midt på. Følg ledningen fra hovedsikringen ved batteriet (80A) i svart liten boks...

I andre omgang: sjekk "protection relay" som gir strøm til Grunnmodul og Relémodul. Den sitter like på sida de to kassettene under baksetet, venstre.

Tredje mulighet er å bytte Grunnmodul, og deretter Relémodul.

Virker ikke noe av dette må du søke gjennom ledningsnettet etter brudd/kortslutning. Du skal måle 12v på pin1 på vindusheismotor og 0v på pin2 når du trykker (eksempelvis) opp og omvendt når du trykker ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...