AlpinaV8 Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Heisan Er det noen som vet om en klarer å skifte støtdempere foran uten å måtte løsne bærearm og-/eller kasterstag? Grunnen til at jeg spør at det står i TIS at en må det, men tenkte siden denne er senket og støtdemperene har kortere slaglengde så kanskje jeg klarte det uten. Eventuellt med å sette på fjærspenner mens støtdemperen fremdeles er på plass (før den tas ut). Jeg antar en må ha spesialverktøy (ters) for å løsne bærearm og kasterstag. På forhånd takk for svar! mvh, Knut
kvammis Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Går akkurat med litt makt. Hvis du ikke er forsiktig kan det gå hardt utover forskjerm Jeg pleier å: Løse begge boltene som går gjennom feste til lenkestag (da også til demper). Ta av kalipper og henge den med strips i bremserør e.l. Slå en kile mellom delen som klemmer rundt demper. Løse boltene oppe, vippe demperen ut og dra den opp.
Otis Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg gjør det også slik kvammis sier, og det funker helt fint det. Garantert letteste måten å gjøre det på. Med litt erfaring så går dette på 30 min per side, eller under det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå