Haug530D Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Er det normalt når motoren har brukt ca 0,4-0,5L kjølevæske på en tur til Danmark + en del kjøring utenom? vet at en motor vil jo alltid bruke litt kjølevæske men synes det var litt mye. Har ikke hvit eksos, oljen ser bra ut, lukter ikke olje av kjølevæsken, ikke noe kjølevæske lukt inni bilen, ingen synlige lekkasjer på kjølesystem og ellers så så pluggene bra ut når jeg skiftet de.
hao Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Synes det er i meste laget det du nevner men trenger ikke å bety trøbbel. Det kan være at du trenger et nytt lokk på eksp. tank eller at du her en bitteliten lekkasje et annet sted som er så liten at du ikke merker det. Du kan også få trykktestet anlegget ditt på verksted og da vil de kanskje ser hvor feilen ligger men ikke sikkert med så liten en. Selv ville jeg prøvd meg med et nytt lokk for å se, og hvis det ikke hjelper så er det bare å passe på nivået til det ut arter seg. Synes du det er utrivelig å sjekke systemet jevnt finnes det et middel du kan ha på for å tette slike lekkasjer (Radwell lekkasjetett) og fåes på noen bensinstasjoner,Torshov,Jula etc. Bare ikke bruk det flere ganger for da kan det tette seg i noen kanaler ol.
Haug530D Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Skrevet Juli 30, 2011 Mener å ha lest om lokket på Ekspansjonstanken er det en gjenganger på E39? får prøve med det først. Skal også nevnes at jeg har etterfyllt ca like mye før også men da over en lenger periode (ca 6mnd) men så blir det jo litt mer hardkjøring nedover Danmark også da.
Kure Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Generelle radiator problemer er vel en gjenganger på e39. Så ikke lekasjen min før jeg sto under når motor å radiator var kald. Når alt ble varmt fordampet det som lakk ut uten at noe syntes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå