babjorn Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 sett litt på disse jeg også,å det er snakk om at man ikke kan regge ned bilen til 4 seter for å spare vekt (men noen sier det går) Noen sier at man må ha godkjenning fra verifisert BMW verksted om at ting er som det skal etter du har flyttet over deler (noen sier et vanlig verksted kan godkjenne) Plombering av dele bilen du skal ta deler fra å noen gjør kanskje ikke det heller (vet jeg ikke) Dirtydick har vel godkjent en,eller solgte han den uten godkjenning ? husker ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 i 2008 da jeg skulle godkjenne min, ringte til BT i Bergen, la fram min sak, måtte dokumentere alt som ble byttet. kunne ikke regge ned til 4seter, kunne ikke overgå tillat total foraksel og bakaksel vekt, kunne ikke endre tillat for og bakaksel vekt. og burde ha papirer fra bmw norge, noe dem IKKE gir ut. mitt råd: finn deg en e30 med 6er orginalt og slepp nedi en 2.5 motor, dem er klin like ved første øyekast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 mitt råd: finn deg en e30 med 6er orginalt og slepp nedi en 2.5 motor, dem er klin like ved første øyekast.. Også stor forskjell i forsikring. Kan ikke se for meg at de noen gang går så grundig til verks at de finner ut at det er en 2,5 l i stedet for 2,0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treider Skrevet August 2, 2011 Forfatter Share Skrevet August 2, 2011 Noen som har en søknad som kan brukes til mal? eventuelt ett skjema? Kan ikke være umulig dette, så satser på at en god søknad hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Jeg sku prøve å omregge 318tds til 2.5 seksern. BT måtte ha doukumenter å grønnt lys fra BMW Norge. Bmw Norge derimot slutta å gi stempel i 94 å kunne ikke hjelpe. Jeg prøvde å motargumentere med at det finnes mange som får godkjennt ombyggene sine, det e innlysende at vi har forskjellige policyer ang. bilombygg i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 Det er vel uansett ganske forskjellige lednett i bil kontra motor (seks coiler på m50) en stk på andre. Må sikkert koble om i kontaktene på bil/motor, måtte det når vi satt m50 motor i 89 mod e34. Leit å se om du finner ut hva fargene i kontaktene i bilen er, ska prøve å se om jeg finner koblingsskjemaet til m50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 2, 2011 Share Skrevet August 2, 2011 mitt råd: finn deg en e30 med 6er orginalt og slepp nedi en 2.5 motor, dem er klin like ved første øyekast.. Også stor forskjell i forsikring. Kan ikke se for meg at de noen gang går så grundig til verks at de finner ut at det er en 2,5 l i stedet for 2,0l Kun ved mistanke om ombygg!! Såe.. Ikke blær til alle å enhver om hva du har prestert i garasjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treider Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 er snakk om m20b25. så trenger ikke no koblingskjema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 mitt råd: finn deg en e30 med 6er orginalt og slepp nedi en 2.5 motor, dem er klin like ved første øyekast.. Også stor forskjell i forsikring. Kan ikke se for meg at de noen gang går så grundig til verks at de finner ut at det er en 2,5 l i stedet for 2,0l Kun ved mistanke om ombygg!! Såe.. Ikke blær til alle å enhver om hva du har prestert i garasjen:) Hvem har sagt noe om hva en har prestert i garasjen? Hvem i svarte er det som blær. For at de skal sjekke motoren må det jo først bli en grunn til mistanke da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treider Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 skulle ikke være no diskuterings tråd dette!! skulle ha hjelp med det jeg spurte om, ikke hva jeg KAN gjøre. så de som ikke har no fornuftig å si så ikke si noe x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Gjør som meg, har bygd om 318is til 325i, nesten alt av understellet på disse er likt, så jeg trengte ikke å bytte stort der. Du som har 318i må bytte over alt av understell og bremser. Du må ha dokumentasjon på bilen motor og understell kommer fra. Jeg dro til gsbildeler i Trondheim, fikk de til å ordne papirer på at alt stemmer, så skal de gå over bilen og sånt, betalte 1500kr for papirene og 1650kr for verkstedtimen da de fysisk skal sjekke at delenr og slikt stemmer! Skal inn til vegvesenet å prøve å godkjenne den, den 19 nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Gjør som meg, har bygd om 318is til 325i, nesten alt av understellet på disse er likt, så jeg trengte ikke å bytte stort der.Du som har 318i må bytte over alt av understell og bremser. Du må ha dokumentasjon på bilen motor og understell kommer fra. Jeg dro til gsbildeler i Trondheim, fikk de til å ordne papirer på at alt stemmer, så skal de gå over bilen og sånt, betalte 1500kr for papirene og 1650kr for verkstedtimen da de fysisk skal sjekke at delenr og slikt stemmer! Skal inn til vegvesenet å prøve å godkjenne den, den 19 nå kult, virker som et mer overkommelig prosjekt:) lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treider Skrevet August 13, 2011 Forfatter Share Skrevet August 13, 2011 er det noen som vet momentet i en 318 motor og 325? (NM) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Kan vell slenge inn at dersom du skal bruke 325 kasse, trenger du også 325 mellomaksling.. Denne er ulik 320 osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 er det noen som vet momentet i en 318 motor og 325? (NM) http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_BMW-motorer Her har du både årstall ,motorkode, hk/kw, turtall, og dreiemoment Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå