Hopen Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 Hei! Holder på å kobler Electromotive TecGT på s38b38'n min nå, og sliter med å finne ut av hva som er +5v, signal og jord av ledningene av pinnene på TPS sensoren Noen som vet hva som er hva eller om det er en enkel måte å finne det ut? Mvh
Hopen Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Visst noen her hadde visst hva av 1,2 og 3 på sensoren er så hadde det vært supert
Morty999 Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 signal er hvertfall i midten... jeg kan gå ut å måle på min egen seinere idag
Hopen Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 signal er hvertfall i midten... jeg kan gå ut å måle på min egen seinere idag Okei, takker
Hopen Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 signal er hvertfall i midten... jeg kan gå ut å måle på min egen seinere idag har du sjekket?
Olelink Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Ifølge koblingsskjema for 3,8l M5 så er det en 3-pins kontakt koblet slik: Pinne 4 - Jord - Brun/Oransje Pinne 5 - +5V (Wide open trottle) - Brun/Svart Pinne 6 - +5V (Idle) - Brun/Blå Du er sikkert klar over det, men på M5 er det ikke vanlig TPS med pot-meter inni. Det er en ren bryter som kun gir DME signal om at spjeldrekka er i posisjon "Idle", "wide open trottle" eller ett sted mellom de to alt etter om bryteren jorder ett av de to +5V målesignalene eller ingen av dem. Du burde måle 4k Ohm mellom pinne 4 og 5 samt mellom pinne 4 og 6 såfremt du vrir føleren i riktig posisjon når du måler.
Hopen Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Ifølge koblingsskjema for 3,8l M5 så er det en 3-pins kontakt koblet slik:Pinne 4 - Jord - Brun/Oransje Pinne 5 - +5V (Wide open trottle) - Brun/Svart Pinne 6 - +5V (Idle) - Brun/Blå Du er sikkert klar over det, men på M5 er det ikke vanlig TPS med pot-meter inni. Det er en ren bryter som kun gir DME signal om at spjeldrekka er i posisjon "Idle", "wide open trottle" eller ett sted mellom de to alt etter om bryteren jorder ett av de to +5V målesignalene eller ingen av dem. Du burde måle 4k Ohm mellom pinne 4 og 5 samt mellom pinne 4 og 6 såfremt du vrir føleren i riktig posisjon når du måler. Ok, men kvordan skal det kobles når ledningene fra sprutet er +5v, signal og jord? Må jeg bbytte tps?
Olelink Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Krever datasprutet potmeter TPS eller hva slags signal skal den ha ?
Azeton Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Ifølge koblingsskjema for 3,8l M5 så er det en 3-pins kontakt koblet slik:Pinne 4 - Jord - Brun/Oransje Pinne 5 - +5V (Wide open trottle) - Brun/Svart Pinne 6 - +5V (Idle) - Brun/Blå Du er sikkert klar over det, men på M5 er det ikke vanlig TPS med pot-meter inni. Det er en ren bryter som kun gir DME signal om at spjeldrekka er i posisjon "Idle", "wide open trottle" eller ett sted mellom de to alt etter om bryteren jorder ett av de to +5V målesignalene eller ingen av dem. Du burde måle 4k Ohm mellom pinne 4 og 5 samt mellom pinne 4 og 6 såfremt du vrir føleren i riktig posisjon når du måler. 3.8l Har potmeter TPS
Olelink Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Edit: Legger meg flat her, ser i ETK at 3,8l har potmeter nå, ser ut til at el.skjemaet jeg brukte var for 3,6l selv om det stod 3,8l
Hopen Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Når har det klrt, kan noen svare på hvordan jg skal koble den?
Øyvind L. Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Slik er koblingen originalt S38B38 bruker samme TPS som S50, M50, M43 osv.
Øyvind L. Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 TPS: Throttle Position Sensor(potmeter) TPS: Throttle Position Switch også kalt Throttle Valve Switch. (Bryter av/på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå