Jakey Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 Når jeg kjøpte bilen, så virket det som turboen ikke har noe trykk, kjenner ut som diesel uten turbo. Kort tid etter røyk motoren, så kjøpte jeg en ny motor (med annen motorkode) så tok jeg ledningsnettet fra den som stod i bilen og turbo + manifoild og satt over på den nye. Byttet ut reim, alt av olje og væske, og alt av filter. Går fortsatt like dårlig, røyker ingenting ut eksos og sviver helt topp. Den går bare som et dass. Noen som har tips til hva det kan være? På det ene bildet nedenfor hvor jeg har farga rødt på bildet (svarte slangen) den går utifra torpedoveggen rett på siden av slangene til varmeapparatet (sitter på samme rekka rett på siden av den siste mot passasjer side) Har ikke peiling hva den er? Så på en annen bil og der var den blenda, jeg har kjørt med og uten den blenda ingen forskjell. Under byttet av motoren tok jeg litt for lite bilder og merka litt for lite, så på det bildet med grønn ring rundt. (sensoren som sitter under innsuget) der har jeg ingen ledninger til overs. Husker ikke om jeg hadde noe der heller. Hvor skal den ledningen gå? Og er den en løs ledning, eller skal den sitte sammen med resten av ledningsnettet fra motoren? Skulle prøve og koble til en turbo trykks måler for og se om jeg hadde noe trykk (måleren er defekt så jeg må få tak i en annen) men der hvor vacum slangene går inn (sorte røyret med enveisventil) Der var det et ledigt uttak som jeg koblet meg inn på. Er det "riktig" plass og koble meg inn på? mvh. Jarle
Morty999 Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 den følern oppunder innsuget er en luft temp føler.. den burde du hatt koblet til hvertfall.. er ingen trykklekasjer?, har du sjekket ladetrykket ?
Jakey Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Ok, noen som har et bilde av hvor den ledningen går hen? Har ingen til overs, så da må jeg ha koblet noe feil eller noe? Eller er det en separat ledning som ikke henger sammen med resten av nettet? Er det skadelig og kjøre uten den sensoren tilkoblet? Skal den bare ha + og - ? Har som sagt ikke fått testa og sitt om jeg har trykk da måleren var defekt. Men på det røret (platikk) hvor resten av vacum slangene går, er det en grei plass og koble til? Ingen lekkasjer som jeg ser eller hører. takk for svar:)
Morty999 Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 bare å sette det der resten av vakumslangene går ja hvor den ledningen går vet ikke jeg..
Jakey Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Ok flott Noen andre som vet hvor den ledningen går? Og vet hva den slangen er til/hvor den skal hen? Hvis jeg skal fjerne egr ventil, hva skal fjernes/blendes? Kan noe vise på et av bildene hvis muligt?
Jakey Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 Hadde det vert bedre og posta dette i diesel tråden?
ReiRud Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 er mulig eksosen din er tett da, hvis det ikke kommer noe ut som du sier og at den går dårlig...som å løpe med astmaanfall det det kan være lurt å skru av eksosen helt freme å ruse den/prøve den en tur uten eksos...
Jakey Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 Tviler på at eksosen egentlig er tett selv om jeg ikke skal utelukke noe. Men den luft temp sensoren, har jeg en tro på at muligenes har noe og si. At når den ikke er koblet til så får den minimalt med diesel som igjen fører til at den går dårlig. Men er det noen med M51 som kunne ha sjekket opp i hvor den kontakten på innsuget går hen? Og sjekke den slangen hvor den går hen (den som går ifra torpedoveggen). Hadde satt veldig stor pris på det, og om noen evt. gjerne ta bilde hvis mulig. Og gjerne sjekke/ta bilde av hvordan det skal være med tanke på slanger og koblinger så jeg er 100% sikker.
Jakey Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Evt. er det noen i stavanger området som har en 525tds som jeg kunne ha kommet og sett på for og finne ut hvor ting skal hen? Kan og betale noen om noen har mulighet for og fikse den. Er lite lysten på og betale 1700-1800kr timen for feilsøking.
Jakey Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Tror jeg har funnet ut litt mer nå. Men trenger fortsatt hjelp til hvordan fjerne egr ventil? Greit røyret skal fjernes og blendes, og at ic røyret må blendes/byttes ut. Men hva mer? Tok og kobla til og så om det var noe trykk. Men ingenting trykk ifra turboen. Kan turboen være gåen selv om den ikke ryker ut av eksos, lekker eller lager uvanlig lyd? Snurret rundt på skovlene/bladene på kompressoren på turboen, og var en som mente den gikk noe tregt rundt. Den går rundt og sviver litt etter du slutter og gi fart. Men sviver ikke i år og dag som han ville den skulle. Og hva med den den slangen ifra torpedoveggen? Noen som kan se på deres egen bil hvor den går hen? mvh. Jarle
TRF Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 den skal naturligvis ikke svive i "år og dag". Les gjerne dieseltråden, første side. Der står det hvordan du blender egr.
Jakey Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Takk, da blender jeg kun den ene av de 2 vacum slangene? Utifra toppen går det en vacum slange og videre til en bryter eller noe (sort plastikk dings med kontakt) sitter rett ved den "dingsen" som egr ventilen er koblet på. Har du peiling på hvorfor jeg ikke har trykk? Eller hva den slangen ifra torpedoveggen kan være?
Jakey Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 Har fortsatt problem. Den går som et dass enda. Har blitt byttet dyse med giver. Er ikke luft i diesel tilførsel lengre, har blitt bytta en pumpe i tanken. Og noen småting. Såvidt jeg vet. Og på diagnosetest står det at den fortsatt får for lite drivstoff. Noen som har tips? Hjernen? En eller annen styreeenhet om det finnes? Dieselpumpa foran ved motor? Tempsensor på innsug? Har rett og slett ikke peiling. på forhånd takk mvh. Jarle
TRF Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 hvordan kan en diagnose si at den får for lite diesel? Ta diagnose hos noen som vet hva dem driver med, og har riktig utstyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå