Nerberg Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Jeg driver nå å skal bytte motor i min E36 Coupè fra en 1800cc M42 til 2500cc M50. Skal også bygge om fra aut. til manuell. I denne sammenheng lurer jeg på om dere der ute har gjort noe lignende tidligere og om dere har noen tips og triks som kan komme godt med? Noen som har en grei oversikt over hva jeg må gjøre for å få dette til? Jeg drar for å plukke ut gammelmotoren, girkassa og mellomakslingen seinere i dag. Jeg vet jeg må modifisere mellomakslingen og kjøpe nye motor- og girkassefester, men vil jeg være nødt til å for eksempel bytte bakaksling? Jeg tenker på at kansje akslingen fra 318 vil være for lavt giret for en 2.5l med femtrinns manuellkasse? I tillegg kommer den nye motoren og girkassa fra en 5-serie, vil dette ha noe å si? Og Turbokonvertering. Hvordan vet jeg om den nye motoren har VANOS eller ikke? Hell, jeg vet ikke om den gamle har det engang. Vil dette ha noe å si? Jeg vil også annonsere den gamle motoren og girkassa ++ under kjøp og salg-tråden. Samtidig vil jeg avertere etter noe smågreier til E36 med manuelt gir og M50B25motor. Takk for alle svar!
Tronstad Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 gamle bilen din har ikke vanos, her ser du forskjellen på vanos / ikke vanos og du må bytte bunnpanne om jeg ikke tar feil når du skal bruke 5 serie motor, bak aksel er jeg litt usikker på, men det er en kraftigere diff på 325 enn på 318 vet jeg, hvorvidt din er egnet og bruke eller ikke vet jeg desverre ikke !
Nerberg Skrevet August 1, 2011 Forfatter Skrevet August 1, 2011 Takk for svar! Da har jeg ingen vanos på den nye motoren heller. Får se når jeg begynner å putte inn den nye motoren om det blir litt krasj med bunnpanna.. Håper det går bra med den originale Får i verste fall kjøre til det smeller når det gjelder bakaksling..
brunsame Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Du må ha bunnpanne fra e36 da e34 punnpanna ikkje passer nedi, tar i tannstanga di! Om du har girkassa med liten hardy skal det vell gå an å bruke den mellomakslingen du har mener jeg? Bakstillinga kan du kjøre med til den smeller! Og når det skjer, kommer an på bruken..
Nerberg Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Du må ha bunnpanne fra e36 da e34 punnpanna ikkje passer nedi, tar i tannstanga di! Om du har girkassa med liten hardy skal det vell gå an å bruke den mellomakslingen du har mener jeg? Bakstillinga kan du kjøre med til den smeller! Og når det skjer, kommer an på bruken.. Okei, får lete etter ny bunnpanne da Noen som har en ide om hva den vil koste ny hos BMW-forhandler? Mellomakslingen vet jeg ikke om vil passe, så det må jeg nesten bare ta som det kommer.. Er jo ikke no problem uansett å sveise den om. Bakstillinga forblir urørt til den raser ja. Kommer til å kjøpe inn så jeg har liggende når det skjer. Så slipper jeg å være uten bil så lenge ;p Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå