jonas1/// Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Hehe ja begynner å bli endel Men ingen her jeg bor så møter heldigvis ingen med di her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 Nå har ikke jeg allverdens erfaring med detaling, men jeg kjøpte en DA maskin fra bilnerden.no. Kommer til meg i posten en av gangene. Produkter og puter er NØDT å være av kvalitet. Jeg har brukt en billig roterende, og det er noe dritt mildt sagt. Tung, vond å holde/legge press med, og ikke minst den mister enormt med turtall når du presser. Dvs at når du setter maskinen på lakken, så må du skru opp farten mens du holder press. Mister du litt av presset, (man glemmer seg av og til når man holder på) og polishen spruter utover hele bilen, og er noe dritt å få av i ettertid. Når du først skal kjøpe deg roterende, ville jeg heller kjøpt en ordentlig maskin med elektrisk styring av turtallet (du bestemmer farten, og maskinen holder farten uansett hvor mye press du har) For oss nybegynnere holder det lenge med DA. Det tar lengre tid, men finish er man som regel nødt å ta med DA uansett hvis jeg har forstått folkene på dcn.no rett. Jeg anbefaler uansett å lese så mye som du gidder på dcn.no da det er utrolig mange flinke folk der inne.. Vær også obs på at du ikke kan bruke produkter beregnet for hånd/DA på roterende maskin. Et annet tips er alltid å begynne med den fineste komboen, og heller slipe grovere hvis du trenger det. Husk wipedown, for å se resultatet. voksen kan skjule stygge hologrammer etc. DEN fellen har jeg gått i selv, og det er kjedelig når man har hologrammer over hele bilen, og må ta alt på nytt.. Ellers ville jeg skaffet meg ordentlig avfetting. En for olje og smuss, og en annen for tjære/asvaltflekker. Å claye bilen før polering er også et must. Det er utrolig mye skitt som henger i lakken selvom man har vasket bilen med sterk avfetting, og grunding håndvask. Lykke til, og post bilder når du er ferdig. Pene biler kan det aldri taes nok bilder av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Takk for bra svar og tips! Drar og kjøper meg noe utstyr imårra tror jeg så er det bare å få kommet igang! Bilder skal jeg prøve å få tatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikko101 Skrevet August 11, 2012 Share Skrevet August 11, 2012 Men får du dekket innom skjermkanten når du har 9" brei bakfelg?... Eller har du ekstremt mye strekk? Mine går akkurat med 205 dekk men de er 8" brei ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 11, 2012 Forfatter Share Skrevet August 11, 2012 Har ikke fått det på enda men har valsede hjulbuer så bør gå greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 12, 2012 Forfatter Share Skrevet August 12, 2012 Har nå fått på felgene! Fikk kun 2 av dekkene så satte på 2 17" jeg hadde liggende men med 45 profil så er litt mye gummi bak. og ja den skal lenger ned i bakken! Liten smakebit : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 12, 2012 Forfatter Share Skrevet August 12, 2012 Har nå kjøpt meg DA maskin på bilxtra, men hvilke puter bør jeg kjøpe og hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 13, 2012 Share Skrevet August 13, 2012 blankbil.no eventuelt shinearama.co.uk vist du vil handle fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 13, 2012 Forfatter Share Skrevet August 13, 2012 Takk skal se der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet August 13, 2012 Share Skrevet August 13, 2012 Dette ble bra MER BILDER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 13, 2012 Forfatter Share Skrevet August 13, 2012 Takker:) Mere bilder kommer så fort jeg får senka den litt til ! Får se imåra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 15, 2012 Forfatter Share Skrevet August 15, 2012 Tok noen bilder:) Men skriker fortsatt senk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 15, 2012 Share Skrevet August 15, 2012 Fjern splitterene og ned 1.5 cm foran og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet August 15, 2012 Forfatter Share Skrevet August 15, 2012 Stilte coiloversa framme til bunns idag, men tykte ikke det ble så mye lavere enn på bildet Pleier folk å fjærne hjelpefjøra? Ja splitterne må nok bort om den skal mere ned uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 16, 2012 Share Skrevet August 16, 2012 Jeg har ikke hjelpefjær... Har sett folk skrive om det, men jeg trenger ikke hjelp XD Det siger nok litt etterhvert på det laveste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå