Gå til innhold

E39 Vindusheis: Mistet "ett-trykk" heve/senke på førerdør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet sidespeil på førersiden i dag, etter dette så fungerer ikke "ett-trykks" lukking av vinduet.

Ett trykk ned, så går det helt ned, men ikke opp igjen. Har kun hatt av kontakten til speilet bak bryterpanelet, men kan jo ha vært borti kontakten til vinduene. Men igjen så er det da rart fordi det virker om jeg holder knappen inne.

Forslag?

Skrevet

Initier vindusheisen. Trykk den helt ned, hold inne i 15sekunder, så trykk til vinduet er helt oppe og hold inne i 15sekunder. da bør det være ok. Viktig at alle dører er lukket under initieringen:)

Skrevet
Initier vindusheisen. Trykk den helt ned, hold inne i 15sekunder, så trykk til vinduet er helt oppe og hold inne i 15sekunder. da bør det være ok. Viktig at alle dører er lukket under initieringen:)

Låner tråden litt...

Kan jeg gjøre noe lignende når Nøkkel kun klarer kjøre alle vinduer ned, men ikke opp igjen?

Skrevet

Låner tråden litt...

Kan jeg gjøre noe lignende når Nøkkel kun klarer kjøre alle vinduer ned, men ikke opp igjen?

Du kan prøve å initiere alle vindusheiser på nytt ja.

Skrevet

Låner tråden litt...

Du kan prøve å initiere alle vindusheiser på nytt ja.

ehhh... hvordan gjør en det ift nøkkel? :)

Skrevet

Den fremgangsmåten virket ikke...

Men googlet videre på dette, og det er enten en av to:

- trenger reinitialisering (flere måter å gjøre det på)

-eller sikkerhetslista som føler om det er f.eks en finger i klem er utløst/frakoblet.

Dette kan testes med å holde en sammenrullet avis mellom når du lukker vinduet.. stopper det så er det ok, stopper det ikke så har du funnet feilen.

Hos meg så var det sistnevnte, tok av dørtrekket og sjekker kontaktene til denne sensoren (to grå tynne kabler som kommer ned fra A stolpen)

Ang reinitialisering så er vist dette også mulige fremgangsmåter:

Re-initialise the window by starting in closed position with ignition in position. Open all the way down, then close by holding the button all the way down and continue to hold the button down all the way to close and keep holding for about 10 seconds. This should initialise.

Eller .....

Reinitializing%20Instructions%20Power%20Window%20Auto%20Up%20Auto%20Down%20.jpg

eller...

Close both doors.

Lower both windows completely.

Immediately push the window switch down 4 times within 10 seconds.

Check that the automatic one-touch is not working.

To initialize the power windows:

Connect a battery charger to the vehicle. You don't need this step

Close both doors and the soft top (or hardtop installed).

Lower both windows completely.

Raise windows and hold the switches in the up position for one additional second after the windows reach the top.

Lower the windows 100 mm or approximately 4 inches.

Raise the windows and hold the switches in the up position for one additional second after the windows reach the top.

Close the windows using the one-touch feature function and ensure that this works correctly.

Check the anti-trap function by inserting a plastic rod with a diameter greater than 6 mm in the left side window between the door window and the soft-top/hardtop and then close the window with the one touch function. If the function is OK, the anti-trap function will respond.

Repeat step 8 above for the right side window.

Clear the "scaling fault" stored in the General module.

Note: Any brief interruption in performing the above steps may require for the entire initialization procedure to be repeated.

Skrevet

Hmmm... dette må jo testes.... en dag jeg har tid til å plundre :o)

Skrevet

Du kan sjekke om den trekker for mye strøm da.. fet var slik når jeg installerte innvendige dørhåndtak med lys.. hentet jording og lys fra vindusheis.. autofunksjonen fungerte ikke oppover med mindre jeg slo av lysene.. flyttet jordingen ned til lyset under døten, da var alt ok :-) prøv evt av og på med minuspolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...