Bliza Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 da skal min trofaste e46 320 99mod sedan med 230tusen på tellern, den var gått 176tusen når jeg kjøpte den, få den kjærligheten den fortjener etter 3år i mitt eie. i utgangspunktet så skal det bli en liten ulv i fåreklær. jeg skal bytte ut 2litern til en 328 motor som jeg jeg har store planer om å importere fra svergie , ut ifra hva jeg ser så er det mye billigere, right?. dette skal godkjennes av BT. og når det er blitt godkjent og alt funker som det skal så skal den kompressor laddes! . utsenemessig så har jeg tenkt på m-tech rundt hele veien, sota ruter og valsing av hjulbuer og noen fine felger. da får jeg den akkurat som jeg vil ha den!. jeg og en kompis har nettopp fått leid oss en "fraukjeller" som vi sier i trønderlag, den krever litt kjærlighet så har vi en kjempebra plass og holde på med prosjektene vårres. vis noen har gjort dette motorbyttet på e46 og har tips og triks så vil jeg gjærne komme i kontakt med de så jeg ikke går på en kjempesmell. skal få hivd ut noen bilder av bilen og "verkstedet" iløpet av morgendagen. verkstedet forfra fra siden andre siden vi måtte vaske ned veggene før vi starta med malinga, "overaskende " nokk så gjikk fallet på gulvet feil vei og inn i verkstedet istedet for ut pakke med subframe disaster kitt fra turner motorsport har kommet!. da er det bare å få ferdi verkstedet så er det bare å starte å skru!
Bliza Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 da er verkstedet vårt ferdig, så nå har jeg fått kommet litt igang. motor og girkasse har kommet i hus 145 000 km bak seg bilen kommet på bukker demontering av bakstilling startet eksosen demontert bakstilling nede!, ganske uten problemer. traversfestene huff da, bare å starte å sveise det!
Bliza Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 sliter litt med å få ut traversforingene, vurderer å tenne på de. noen som har noen andre superløsninger før jeg går løs på den med propanbrennern?
bmw-520i Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 det jeg gjor på min e28 hva og skjære rundt foringen sånn at foringen ikke har feste. bruk en ters for og få den ut så varmte jeg opp den metall/alu ringen eller hva det er så bruker du bare et flatt jern til og bøye det inn mot midten. eller så kan du jo skjære ut en tykk metall/jern plate og så tersen på den.
Bliza Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 takker!, fikk fiksa det med vinkelsliper. kappet først av toppen av cylindern å slo den ut. så skjærte jeg slisser i toppen av foringen å bøyde alt mot midten, så litt CRC rundt så slapp den fort som faen
Bliza Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Okei, da har det skjedd en del siden sist jeg postet noe som helst. har vært jææævlig sløv med det!. men vi prøver igjen vi!, så en veldig rask oppdatering på hva som har skjedd og blitt montert!. 1.travers foringene har blitt byttet om til Powerflex 2.GS-performance camberstag bak har blitt montert 3. GS-performance foringer svingarm bak har blitt montert! 4. GS-performance Bremseskivesett sport bak med splitter nye klosser. og håndbrekk klosser!. 5.Turner Motorsport E46 (non-M) Sway Bar Set med nye foringer er montert. 6. nye bremserør har blitt lagt opp . de gamle var helt forjævlig rustete. 7. Har sveiset opp travers festene og rustbehandlet understelle. 8.også har jeg montert hele driten igjen!. så her skjer det ting gutter!.
MortenTouring Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Nice! Gleder meg til å se resultatet etter kompressor-montering,blir det benking i ettertid? lykke til!
Bliza Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Nice! Gleder meg til å se resultatet etter kompressor-montering,blir det benking i ettertid? lykke til! Takker! Ja den skal benkes Ja, og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gi meg før det er over 300hk
Kennethe34 Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Høres ut som om du har hatt bra fremgang 2,8'n kommet inn?
Bliza Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Høres ut som om du har hatt bra fremgang 2,8'n kommet inn? ja det går fort framover når man får litt tid å holde på, jobber turnus så det handler om å få gjort dritmye når jeg er hjemme! Holder på å plukke ut 2.0`en nå, har vell fått noe GS PERFORMANCE motorfester og girfester i posten når jeg kommer hjem nå. håper jeg kommer langt når neste uke er ferdig!
kapiox Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Hvordan har du tenkt å gjøre med start sperrene, hjerne ? Har tenkt å gjøre det samme selv
Bliza Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Hvordan har du tenkt å gjøre med start sperrene, hjerne ? Har tenkt å gjøre det samme selv Jeg skal bytte fra m52b20-m52b28. og jeg skal ta ledningsnettet fra 2litern og hive over på 2.8litern, ettersom det er samme ledningsnettet så vil det gå bra. eneste forskjellen på hjernene er at på 2.8 så er det en annen map, men du kan kjøre og bruke 2liter hjernen selv om den ikke er optimal. så jeg skal bruke samme hjerne og ews som jeg har fra før, da skal jeg i teorien ikke få noe problemer med det. skal sefølgelig mappe den original hjernen jeg har til 2.8 men ews vil fortsatt være synkronisert selv om man gjør det.
kapiox Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Hvordan har du tenkt å gjøre med start sperrene, hjerne ? Har tenkt å gjøre det samme selv Jeg skal bytte fra m52b20-m52b28. og jeg skal ta ledningsnettet fra 2litern og hive over på 2.8litern, ettersom det er samme ledningsnettet så vil det gå bra. eneste forskjellen på hjernene er at på 2.8 så er det en annen map, men du kan kjøre og bruke 2liter hjernen selv om den ikke er optimal. så jeg skal bruke samme hjerne og ews som jeg har fra før, da skal jeg i teorien ikke få noe problemer med det. skal sefølgelig mappe den original hjernen jeg har til 2.8 men ews vil fortsatt være synkronisert selv om man gjør det. Okok : ) Det var det jeg også hadde tenkt å gjøre, men visste ikke helt om det gikk ann! Det er jo bra at du slipper å kuke med Ews vertfall!
kapiox Skrevet April 27, 2012 Skrevet April 27, 2012 hehe det er det jeg håper på værtfall Satser på det blir det! Bare hiv med mye bilder, jeg skal følge med! Rekner med traversinnfestningen var revet på venstre side mest ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå