christer1234 Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Hei! Kan starte med at jeg er helt ny på forumet, også er vel dette mest en spørsmålstråd. Idag har jeg kjøpt min første bmw. En bmw e30 320 med 325 motor. Har alltid hatt sansen for e30, så når jeg fikk pruta litt på den så tenkte jeg at jeg måtte bare kjøpe. Litt rust i kanaler, men helt klart overkommelig. Er bare et lite prosjekt, ikke noe voldsomme greier. Enkelt å starte med. Litt specs og hva jeg har tenkt å gjøre med bilen: Har bestemt meg for at denne skal bli omtrent 100% M-tech I og shadowline. Frontfanger,bakfanger,interiør,sideskjørt,ratt, spoiler, svartelister, ingenting krom rundt om kring, sotete baklykter,blinkers,ruter og framlykter etterhvert. specs på bilen(av det jeg vet om, som jeg har sett selv.) Gule koni rundt om 325 motor Andre bremser fremme. Green stuff bremser med strørre skiver som er ventilerte og med kjøling. Skivebrems bak Ettermontert m-tech interiør. Skulle vist være powerflexfòringer rundt om på bilen, men dette aner jeg ikke noe om. Liste over ting som vil bli gjort. [x] = gjort [O] = kjøpt inn [O] Ny startmotor [ ] Nye lister her og der [O] Nytt tanklokk [O] M-tech 1 frontfanger [O] M-tech 1 Bakfanger [ ] M-tech 1 sideskjørt [x] M-tech 1 Vinge/Spoiler [ ] Ny høyre framskjerm [ ] Montere lys ferdig(Bare vanlige kjørelys som funker) [O] Radiatorvifte [ ] Lakk på bilen [O] 60/60 senk [ ] Felger (Må vel bli brock b1 felger. Tips ønskes) [x] M-tech 1 ratt [x] sperre [O] Servo [ ] Sorte lister rundt om [ ] Sote siderutene bak, samt bakruten [ ] Tone siderutene fremme [O] Sotete baklykter Diverse spørsmål jeg har: Noe mer som må gjøres for å få den godkjent som 325? Hva må til for å få den godkjent som 325? Har hørt at jeg må ha papirer på motor,bremser fra motorens originale plass? Felgtips? Er det en fordel eller ulempe med chip? Mtp. bensinbruk. Har hørt at en chip kan redusere drivstofforbruket? Hvilken frontfanger og bakfanger er det? Håper på gode svar! som sagt, første bmw, så er litt grønn enda.. Beklager dårlige bilder, men det er altså det beste jeg kan få til med en sony ericsson.. har også en "ønskes kjøpt"-tråd! viewtopic.php?f=13&t=199202 Mvh. Christer
christer1234 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 dårlig i lakken, så mye som skal lakkeres opp.. Hva og hvorfor er det forskjell på facelift/preface? Skjønner dette med at det er forskjell på styling etc.. men motor?
christer1234 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 noen som har erfaringer med weitec sitt 40/40 senkesett til e30 eller bmw generelt?
Mr.Silver Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Hei!Kan starte med at jeg er helt ny på forumet, også er vel dette mest en spørsmålstråd. Håper på gode svar! som sagt, første bmw, så er litt grønn enda.. Mvh. Christer Svar på spørsmålene dine Diverse spørsmål jeg har: Forskjell på facelift og preface? produsert før og etter sept.1988. Andre baklykter, forskjellige hjulbuer bak, andre støtfangere. Dette var noen av forskjellene. noen som vet om jeg har preface eller facelift bil/motor? Siden du har en 86 modell, så har du preface. Noe mer som må gjøres for å få den godkjent som 325? Du trenger vell dokumentasjon på hvor motoren som står i nå kommer ifra. Ellers så er det 325 understell og bremser. Hvordan vil 40/40 senk se ut på denne med 16 eller 17toms dekk? (vet det er mye som spiller inn her, men vil bare ha litt tips.) Jeg personlig synes at det blir for lite med 40/40. Hvordan farge burde jeg lakke den i? Vil lakke den privat, ikke profesjonelt.. finnes flere tråder her inne med inspirasjon til farge valg søk litt Vurderer å bare lakke den opp i samme farge, men har veldig lyst på svart eller den "m3 blåfargen". Felgtips? Bruk inspirasjonstrådene, felger til E30 er det ett hav å velge i. Å noen har selvfølgelig alle Er det en fordel eller ulempe med chip? Mtp. bensinbruk. Har hørt at en chip kan redusere drivstofforbruket? Chip på en bil uten turbo er så godt som nyttesløst. Bruk pengene på noe annet i stedet for. Kan det være orginal 25% sperre på denne? Tviler på at du har orginal sperre, men kan jo selvfølgelig være heldig Hvilken frontfanger er det? Ser ut som en etterligning av E30 M3 frontfanger
christer1234 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Svar på spørsmålene dine Diverse spørsmål jeg har: Forskjell på facelift og preface? produsert før og etter sept.1988. Andre baklykter, forskjellige hjulbuer bak, andre støtfangere. Dette var noen av forskjellene. noen som vet om jeg har preface eller facelift bil/motor? Siden du har en 86 modell, så har du preface. Noe mer som må gjøres for å få den godkjent som 325? Du trenger vell dokumentasjon på hvor motoren som står i nå kommer ifra. Ellers så er det 325 understell og bremser. Hvordan vil 40/40 senk se ut på denne med 16 eller 17toms dekk? (vet det er mye som spiller inn her, men vil bare ha litt tips.) Jeg personlig synes at det blir for lite med 40/40. Hvordan farge burde jeg lakke den i? Vil lakke den privat, ikke profesjonelt.. finnes flere tråder her inne med inspirasjon til farge valg søk litt Vurderer å bare lakke den opp i samme farge, men har veldig lyst på svart eller den "m3 blåfargen". Felgtips? Bruk inspirasjonstrådene, felger til E30 er det ett hav å velge i. Å noen har selvfølgelig alle Er det en fordel eller ulempe med chip? Mtp. bensinbruk. Har hørt at en chip kan redusere drivstofforbruket? Chip på en bil uten turbo er så godt som nyttesløst. Bruk pengene på noe annet i stedet for. Kan det være orginal 25% sperre på denne? Tviler på at du har orginal sperre, men kan jo selvfølgelig være heldig Hvilken frontfanger er det? Ser ut som en etterligning av E30 M3 frontfanger Aha! Takker for mange gode svar! Fine svar. Men det siste, om frontfangern, hvordan kan du se at det er en etterligning, eller regner du bare med at det ikke er noe m3 styling? for det samme tenkte nå jeg
christer1234 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Noen som vet hvordan bakfanger det er? orginal? lurte på om det var muligens m-tech 1?
Mr.Silver Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Grunnen til at jeg ikke tror det er en M3 front, er fordi jeg synes det ser ut som hele fangeren er i ett stykke. Det er vell ikke M3 fronten. Og den bakfangeren din er ikke M-tech I. Det ser du om du googler etter M-tech I så får du se bilder av riktig bakfanger
christer1234 Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Aha.. er glassfiberfront av no slag.. Googla m-tech 1, syns ikke det ligna veldig, men litt så måtte bare høre Er vel orginal bakende?
316 Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Nei, det er ikke original bakende... Lykke til med bilen!
Jørgen Lie Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Ligna litt på Hartge hekkskjørt kanskje? EDIT: Nei det er ikke Hartge.. Og ikke Zender.. Hmmm
christer1234 Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Hehe, ønsker gjerne svar! Er en fordel å få lik styling rundt om kanskje Takker, vil bli oppdatert! Har henta meg nytt tanklokk og diverse lister idag
powerfulglenn Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 Den "Leppa" Forran blir vell kalt for E30 M3 Evo Her er noen bilder : Det her er Larsen-Racing sin bil på bimmers Tror han het det her :S Rett meg om jeg tar feil! Bare si ifra om jeg skal slette innlegget mitt men er sånn leppe du har tror jeg Rett meg om jeg er på feil spor! Så utsom en fin E30 du har fått deg Selv om jeg synes nesten alle E30 er fine hehe Men når man først plukker på de så ser man hvor ille de er
christer1234 Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Hehe, sant det! Tror kanskje dem er ganske like? Men dessverre ikke den fangeren jeg vil ha, vil ha litt mer clean look på bilen.. Takker for svar
christer1234 Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Fått gjort litt smått idag, fått inn bilen i garasjen.. Tatt av fronten og lyktene. Hvor skal denne brune ledningen? Mangler det ikke noe på den kontakten der? Frontfanger, sideskjørt og bakfanger (Som er til salgs..) Bakfanger har vært litt lappet, frontfanger er dårlig i lakken, sideskjørt virker strøkne.. Sideskjørt er hvertfall av typen rieger.(Usikker på frontfanger og bakfanger) Noen som vet ca. verdi på alt det her samlet eller hver for seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå