Gå til innhold

Har tenkt å kjøpe bmw! Hjelp!:)


kanskjebmw
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha en stasjonsvogn, det står mellom saab 9-3 vector 2008 og bmw 320d 2005. Jeg har veldig lyst på bmw da jeg synes den er en fryd for øyet! Har sett på en 320,med automat gått rundt 100tusen. Er noe utstyr på den. Lurer på om det er noe spesielt jeg bør sjekke ved kjøp? Og er det noen som har en lignende bil her? som kan komme med en liten evaluering? Håper på svar!:) Hilsen snart bmw entusiast kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok ikke det mest konstruktive innlegg, men jeg vil råde deg til å kjøpe BMW, hvertfall i forhold til en Saab.

Litt ting å sjekke på en BMW Touring:

- Bakluke (Sjekk for rust, samt test alle funksjoner. Er en kjent feil at glassluka ikke lar seg åpne, eventuelt defekt vindusvisker/spyler)

- Sjekk for smårust rundt utsatte steder (Dette er vel i utgangspunktet et universalt tips)

- Samt resten av klisjé punktene som servicehefte, tight giring osv osv.

Ta en titt i "Biler Selges" delen av forumet, så kanskje du finner en drømmebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme med ett konstruktivt innlegg om hvorfor du skal kjøpe BMW istedet for Saab.

BMW er ett stort, stabilt selskap, med ett solid merkenavn mens Saab er ett veldig lite bilmerke, som er i ekstrem krise for tiden.

Jeg tviler faktisk på at det produseres Saab om 3 år.

Krisen Saab befinner seg i, gjør nok at en Saab er meget vanskelig å bli kvitt den dagen du skal selge den,

men er du ute etter en bil du skal ha i mange år, kan du nok gjøre ett godt kjøp på en forholdsvis ny Saab.

Personlig ville jeg gått for BMW, da jeg mener det er en bedre bil, både kvalitets og kjøremessig.

Lykke til med bilkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar så langt! Da kommer det enda ett spm. Er det plass til barnevogn (Brio 2008) i bagasjen + la oss si 2 bagger? Og hvordan blir det med plassen angående barnesete.(maxi cosi med base)

Har kikket på disse to :

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29732729

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20008435

Synes nok den siste her har gått litt langt? Men hvis servicer er fulgt opp er vel ikke dette noe problem med en bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bagasjerommet har du sikkert nok plass, men det er kanskje ikke så mye plass til barneseter med rygge mot kjøreretning setene?

Jeg gikk for 5 ( e39 ) serie når jeg kjøpte stasjonsvogn med tanke på barneseter og plass.

Når dama kjører bilen, er der nok plass bak til at ungen kan sitte bakover til han/hun er 15 år. :P

Så tror det kan være verdt å sjekke ut dette og.

Dessuten, 250 000 km er langt, selv med fulgte servicer og lignende.

Du får ikke mye for bilen om du skal forsøke å selge den om 50 000 eller 100 000 km.

Regn også litt på kost på bensin vs. diesel samt sjekk hva du kan få i 5 serien i samme prisleiet.

Denne bilen er riktignok solgt, men for 200 000 kan du få diesel 5 serie stasjonsvong fra 2006, med 50 000 færre km enn den 3 serien du la lenke til:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28959057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er nydelige biler,di senere modelene.Men hvis man tror man er trygg for problemer så lever man i en fantasi verden.Er som regel kjøperen som kjøper seg problemer hvis man ikke følger litt med også skylder man på bil merke.

Møller er mye mye bedre på reklamasjon enn det BMW er. Selv på gamle 2003/2004mod Touran så kan man levere inn til reklamasjonsarbeid, prøv å gjør det med en 5år gammal BMW, eller en 3år gammal BMW. :D

Jeg har flere biler, blandt annet en Audi A3 fra 2008 som har rullet 117000km hvor jeg fikk antydning til lyd fra turbo 1juli i år, altså turbo havari, det var bare å levere inn bil og hente den ut, uten noen form for kostnader, ved 110 000km så fikk den ulyd fra dobbelmasse svinghjul, det var bare å levere inn bil, dem byttet til og med clutch og det helt kostnadsfritt. Gjør BMW det? :) (vi alle her inne vet vel svaret?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er nydelige biler,di senere modelene.Men hvis man tror man er trygg for problemer så lever man i en fantasi verden.Er som regel kjøperen som kjøper seg problemer hvis man ikke følger litt med også skylder man på bil merke.

Møller er mye mye bedre på reklamasjon enn det BMW er. Selv på gamle 2003/2004mod Touran så kan man levere inn til reklamasjonsarbeid, prøv å gjør det med en 5år gammal BMW, eller en 3år gammal BMW. :D

Jeg har flere biler, blandt annet en Audi A3 fra 2008 som har rullet 117000km hvor jeg fikk antydning til lyd fra turbo 1juli i år, altså turbo havari, det var bare å levere inn bil og hente den ut, uten noen form for kostnader, ved 110 000km så fikk den ulyd fra dobbelmasse svinghjul, det var bare å levere inn bil, dem byttet til og med clutch og det helt kostnadsfritt. Gjør BMW det? :) (vi alle her inne vet vel svaret?)

Ja, det gjorde iallefall vi i forje uke. Bilen hadde gått 124.000km. Dette var turbo skifte på en x3 2.0d og 3-serie 2.0d ;)

Ville ha hørt etter ulyder fra turbo, om du skal ha 2.0diesel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er nydelige biler,di senere modelene.Men hvis man tror man er trygg for problemer så lever man i en fantasi verden.Er som regel kjøperen som kjøper seg problemer hvis man ikke følger litt med også skylder man på bil merke.

Møller er mye mye bedre på reklamasjon enn det BMW er. Selv på gamle 2003/2004mod Touran så kan man levere inn til reklamasjonsarbeid, prøv å gjør det med en 5år gammal BMW, eller en 3år gammal BMW. :D

Jeg har flere biler, blandt annet en Audi A3 fra 2008 som har rullet 117000km hvor jeg fikk antydning til lyd fra turbo 1juli i år, altså turbo havari, det var bare å levere inn bil og hente den ut, uten noen form for kostnader, ved 110 000km så fikk den ulyd fra dobbelmasse svinghjul, det var bare å levere inn bil, dem byttet til og med clutch og det helt kostnadsfritt. Gjør BMW det? :) (vi alle her inne vet vel svaret?)

Spørs om mange med V6 2,5 TDI sier seg enig i den uttalelsen.

Nok OT.

Siden du er veldig nysgjerrig ang plass hadde jeg dratt til nærmeste BMW forhandler for å få testet ut det med barnevogn og bagasje.

Etter de linkene du har postet ser det ut til at du er likegyldig om det er bensin/diesel?

Men du skal ha automat?

Hvordan vil du karakterisere ditt bilbruk? Kun bykjøring til og fra jobb, skole, barnehage og butikk m.m? Eller mye langkjøring som inngår pendling til jobb eller hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel mest lyst på diesel bil denne gangen. Har veldig lyst på automat siden jeg er lei av å gire..hehe, men bilen blir kanskje mer artig med manuell? Mitt bilbruk er noe bykjøring,men blir mest langkjøring, østlandet-vestlandet. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel mest lyst på diesel bil denne gangen. Har veldig lyst på automat siden jeg er lei av å gire..hehe, men bilen blir kanskje mer artig med manuell? Mitt bilbruk er noe bykjøring,men blir mest langkjøring, østlandet-vestlandet. Takk for svar:)

La det bli med "kanskje bmw" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg hvertfall si at bruken din forsvarer innkjøp av dieselbil noe som fungerer fortreffelig sammen med automatgir. Vil faktisk gå til det stykke å si at en diesel passer mye bedre sammen med automat enn manuell siden de lett blir litt kortpustet og at automaten får utnyttet dreiemomentet på en bedre måte slik at den føles mere kraftig ut og ikke like kortpustet. Men HEI, det er bare min mening som det ikke er sikkert at alle deler med meg.

I din prisklasse havner du på biler med litt kilometer. Med høy kilometer kan det fort påløpe seg ekstrautgifter i form av slitedeler. Sjekk derfor ut dempere, foringer, bremseskiver, bremseklosser.

2005 mod var de første bilene av E90 serien som kom på markedet og kan derfor ha barnefeil, derimot barnefeil jeg ikke har noe kjenskap til siden jeg ikke har lest meg så veldig opp på E90.

Motormessig er 320d en sterk sak, i ditt tilfelle 163 hk ved 4000 o/min og 340 Nm ved 2000 o/min.

Noen er plaget med igjenkoksing av EGR, innsug og dertil andre komponenter inne i innsuget, men dette gjelder ikke alle. Har veldig mye å si på kjørestil og hvor mye småkjøring/kaldstart det blir.

Noen har selvfølgelig også hatt turboproblemer som i de fleste tilfeller kommer av alt for lange oljeskiftintervaller og feil bruk av turbo. Skal tross alt la den få varme seg opp før den brukes hardt likeså som den må få kjøle seg ned før man bråstopper motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...