bmw530i Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 "Bmw'en selges.. har tatt alt av rust så karosseriet framstår som fri for rust. har orginal framfanger liggende med rieger catkiller, bakfanger med M5 diffuser, helt nytt Mtech 2 ratt (270mm) og 18" breyton felger med dekk. disse er utifra hva jeg har forstått orginale. har også just satt inn nytt svart gulvteppe, og ordna svart tak samt stolpe lister. er også et ganske fint skinn interiør i svart med varme foran. kan også få med 2 dvd skjermer som er støpt i noen svart skinn nakkeputer jeg har liggende. ellers trenger du forsåvidt bare understell og maskin så er bilen kjøreklar har nye bremserør liggende som også kan legges opp før salg om ønskelig. håndbrekk wire er byttet. " Mvh Petter. kan nåes på 48266741 hei folkens tenkte da jeg kunne legge ut en tråd her om bilen jeg putler med om dagen. det er en 91 modell E34 sedan. ikke importert. bilen har per i dag vært i mitt eie i snart 2 år å har absolut ingen planer om å selge. denne har stått lenge i garagen da jeg har hatt planer lenge om å lage et lite prosjekt ut av den. det jeg kommer til å begynne med i hovedsak er å pelle den i deler til karossen står bar å lakkere den står en M50B20 i den som jeg skal ha ut å pelme på søpla.. har vært så heldig å fått tak i Rotrex C30-84 kompressor som skal smettes på en M50B25 når alt er ferdig. og dette vil jeg prøve å godkjenne Så noen bilder.. bilder sier vel mer enn tekst slik så den ut for 3måneder siden ca, ikke så mye har blitt gjort da den bare har stått hjemme i garagen. relativt grei invendig. her kommer hvite M5 skinn stoler å tak å gulv samt dash blir svart. begynte å dra ut intriøret å teppe av bilen for å sjekke rust og lignende. var overaskende lite inni bilen faktisk. kommer fler updates da meg å 3 kamerater har vært så heldig å ordna oss verksted. så kommer fler bilder å mer updates når jeg får den på bukk å får pelt av understell å gått over mer av bilen. ellers kan jeg nevne et par småting som at bilen skal bli helrød (brilliantrot rød) begge kanaler ble bytta høsten 2010 kommer porsche bremser black diamond skiver slissa og borra rundtom hele bilen Kw coilovers hard track foringer i alt av understell var veldig usikker i begynnelsen på om jeg skulle ha smal eller bredfront men jeg tror jeg har blitt til lags med smal fronten så er framskjermer uten blink bestilt. har også fått på ei M5 bakluke som jeg kjøpte av "Bjørn morten" her på forumet. var i hovedsak bare ute etter vingen men fikk hele bakluken for en svært overkommelig pris å denne viste seg å være absolutt fri for rust. så et par bilder av denne: gjerne rett på meg eller kom med tilbakemeldinger om hvordan denne tråden funker å lese. er min første tråd å er kilometer fra å være noe data funksjonist, hehe men får jo bare prøve så godt en kan Har et spørsmål til bimmers brukere hvis alt går etter planen skal dette godkjennes, har holdt på med søknad å diverse nå i noen dager. men mange sier jeg må ned til Tuv i tyskland å få di til å se over dette her så lenge det er ettermontert turbo/kompressor og ikke orginal montert. noen som har svar på hva som er rett og hva jeg bør gjøre ?
henfjel Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 ser bra ut så langt! var lite rust på gulvet ser det ut som behold smal-fronten, ser så mye mer 'e34' ut en v8 fronten. hva slags farge blir det på den?
bmw530i Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 brilliantrot rød som nevnt ovenfor ja jeg føler det er smal fronten som er "E34" på en måte, men så klart det er smak og behag. blir masse oppdateringer med info og bilder nå så fort jeg får den bort i verkstedet.
henfjel Skrevet August 3, 2011 Skrevet August 3, 2011 ok, det blir bra! ja, ikke sant? syns v8 fronten passer bedre på touring. gleder meg til å se mer!
bmw530i Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 noen som har tips til hvordan jeg pusser ned bilen før den skal lakkeres ? takker for svar
Christer Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Mitt tips til deg petter, ha med deg noen som er flinke på grunnarbied før du setter i gang, så bli det mye bedre, snakker av egen erfaring;)
Esbos Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Dette blir jo spennende! Var det noe rust inni? Så veldig fint ut på bilene.. Hvordan er status med bt? Lurt å starte tidlig med de hvis du skal ha det godkjent Evje bt er vel også å anbefale, da Kr.sand er ganske nazi..
bmw530i Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Mitt tips til deg petter, ha med deg noen som er flinke på grunnarbied før du setter i gang, så bli det mye bedre, snakker av egen erfaring;) det sier seg faktisk nesten selv Christer ikke dumt, kjenner du noen som er dyktige innen dette ? tenkte at hvis jeg pusser ned karosseriet selv så blir det vel litt greiere pris samt at jeg sparer vedkommende for masse arbeid, for har hørt det er veldig krevende
bmw530i Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 Dette blir jo spennende! Var det noe rust inni? Så veldig fint ut på bilene.. Hvordan er status med bt? Lurt å starte tidlig med de hvis du skal ha det godkjent Evje bt er vel også å anbefale, da Kr.sand er ganske nazi.. Hei hei "Esbos" var faktisk veldig lite rust inni bilen eneste jeg fant var et lite hull på høyre siden på passasjer siden å en litt større flate på sjåfør siden, men tror bare jeg kapper ut det som er av rust å sveiser inn plater bare .. tror det nøyer seg det. og angående BT har jeg hørt å har endel erfaring med det selv at BT kristiansand er ganske nazi innenfor spesielt ombygging og effektøkning, så så for meg å levere søknaden til evje eller arendal da disse hvertfall går ann å prate med har nesten klar søknaden nå. skulle egentli levere den først å sende spec lista fra bmw i ettertid, men snakka med biltilsynet per telefon å di anbefalte at jeg skulle sende alt samlet da dette ble mindre brysomt, så venter på spec lista over hvilket opsett av bremser, driverk o.l jeg må bruke før jeg sender. ellers må jeg bare takke håper det blir noe greit ut av dette
Kennethe34 Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Dette blir bra! Blir det bakstilling fra 525 eller større? (210diffen) og diffbrems er ett must
bmw530i Skrevet August 4, 2011 Forfatter Skrevet August 4, 2011 det blir M5 3,6 understell men unntaket er porsche bremsene, får se om det kanskje blir en M maskin i den i senere tid, men foreløpig blir det 2,5^^
Kennethe34 Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 det blir M5 3,6 understell men unntaket er porsche bremsene, får se om det kanskje blir en M maskin i den i senere tid, men foreløpig blir det 2,5^^ 2,5 med kompressor er jo Deilig respons og kraft hele veien!
bmw530i Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 er det jeg liker så godt med presse det drar gjennom hele registeret, det gjør som regel ikke en turbo
bmw530i Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 har i dag fått tak i Grøftelys av en god kamerat. disse er sånn urin farga, så skal bytte til sota glass ellers ser det ut som di er i grei form forsåvidt. kan ikke forvente allverdens av brukte ting, men en liten lett rengjøring gjør det hvertfall ikke noe verre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå