bmwmann24 Skrevet August 8, 2011 Skrevet August 8, 2011 Offtopic: Er det bare meg, eller er det mye rust rundtforbi på disse bildene? Har den blitt understellsbehandla? Nei, det er ikke mye rust, da har du ikke sett mye rust før:)
leif7 Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Min kompressor gikk fortsatt, men fikk feilmelding om at den brukte for lang tid. Det hentyder på at kompressor er slitt, og ikke klarer korrigere høyden på den tiden som er forventet. Dersom den synker over natten, så har du lekasje i belger eller slanger. Dersom den synker eller beveger seg mye opp og ned i drift, så ville jeg sjekket kontakter og tilstand på nivåsensorene. Der kan være dårlig kontakt, og ledningsnettet kan bli gnisset i hjulbuen. Eller sensor kan være gåen. Etter at jeg hadde skiftet kompressoren, så forsvant feilmelding om at den brukte for lang tid, men den sank fortsatt på høyre siden avogtil, mens jeg kjørte, og kompressoren gikk mye. Fann til slutt dårlig kontakt i høyre sensor. I mitt tilfelle er det nok kontaktfeilen her som har forårsaket utslitt kompressor, da den har blitt gående veldig mye. Nå er alt ok. Let ellers etter feilsøkingsdiagram, kan finnes på spagetticoder ett eller annet, husker ikke adressen nå.
F 11 Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 Noen som vet om slikt feilsøkingsdiagram, eller kan litt mer om hvor man skal lete etter dårlig kontakter?
PenguiN- Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 Ja, som nevnt over, er min slange også morken, og hullete.Har tatt noen bilder. Deksel tatt av, fullt av småstein og sand Nivåregulatoren Slangen som er nær brukket tvert av Slangen som er nær morken (inne i hjulbuen) Kuttet av morken bit, midlertidig fix Dette er 100% likt mitt problem! nå når slangen er byttet så skal vel problemet bli borte!
PenguiN- Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 ps; slangen koster ca 1000,- på GS og er som nevnt det vanligste/billigste å sjekke før man antar at puter,kompressor osv er gåen!
F 11 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Penguin: fixa du slanGebytte selv? Er nivåreg i orden nå?
F 11 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 ps; slangen koster ca 1000,- på GS og er som nevnt det vanligste/billigste å sjekke før man antar at puter,kompressor osv er gåen! Er ikke dette en god erstatter, til 1/4 del av prisen...? http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=306
Odd-M Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Fungerer sikkert fint den. Men legg på frakt, mva og behandlingsgebyrer så koster den det samme. Vedder forøvrig en femmer på at BMW selger denne billigere enn GS.
robb Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Hei. Akkurat henta en 05 530d i dag. Skal sjekke min slange i morra for å være sikker. Men det så ut som en helt vanlig slange? Er det no veldig spesielle koblinger i endene? Tenkte det må gå an å kjøpe en slange i riktig dimensjon på feks felleskjøpet av god kvalitet. Men det spørs jo på koblingene. . Er jo en billig sikkerhet å få bytta den slangen med en gang! Fantastisk bil btw
robb Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Ville det ikke vært lurt å montert et ekstra filter rett før kompressoren for og eliminere faren for sprekker langs slangen?
robb Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Klarte ikke dy meg måtte ut å se på den kompressor slangen til nåvå'n. Så forsåvidt hel å grei ut faktisk. Kanskje den har vært bytta en gang.. Livredd for at det skal ryke! Bedre å bruke de penga på no mer fornuftig. Men den paddingen/skumgummi saken var helt filler. . Noen som har gjort no lurt triks eller finne noe annet som går å bruke? Eller selges den separat? Mye grus å drit. Kliss bløtt.. Så ut som noen har gjort no her før for det var knekke av et hjørne på plastdekselet.. Endret Januar 9, 2015 av robb
robb Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Byttet den i dag med en 6mm olje slange, solid sak. La en annen slange rundt for sikkerhets skyld. Den gamle så ok ut men hadde det åpent så bytta likeså greit da.
Turbotrille Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 Hei, jeg har en 06 520dat som har sunket litt på høyre side bak, etter at jeg hadde jekket den opp og sluppet den ned igjen hørte jeg pumpen gikk men det skjedde ingenting så ser egentlig for meg en lekkasje i enten en slange eller belgen. Kan noen fortelle hvor pumpen ligger under bilen og hvor slangene går?
renoelv Skrevet Januar 4, 2016 Skrevet Januar 4, 2016 Takk for nyttig info. Samme slange brudd oppdaget etter sjekk på min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå