Gå til innhold

320d Touring problemer med visker og glassluke bak.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Sliter med at viskermotor og åpning til glassluke ikke fungerer. Glassluken åpner seg når jeg trykker knappen på nøkkelen.

Hva kan være problemet her?

Takker for svar.

Skrevet

Trolig feil med brytern til glassluka, og overføringa til pussern.

Prøv å åpne glassluka og beveg pusseren. Om pusseren er treg eller ikke kan beveges er det overføringa som er defekt.

Er du uheldig er det ledningsbrudd mellom bakluke og karosseri som skaper problemene dine.

Skrevet

Da sjekket jeg viskeroverføring.. Når jeg vippet opp glassluken, klarte jeg såvidt å vri pusseren med tang.. lukket igjen, og satte på tenningen. Da gikk motor frem til der visker stod.. Så da er hele feilen at visker går VELDIG treigt..

Men glassluken er fortsatt defekt.

Skrevet
  BVika skrev:
Da sjekket jeg viskeroverføring.. Når jeg vippet opp glassluken, klarte jeg såvidt å vri pusseren med tang.. lukket igjen, og satte på tenningen. Da gikk motor frem til der visker stod.. Så da er hele feilen at visker går VELDIG treigt..

Da bytter du pusseroverføring og brytern til glassluka ;)

Vær obs på at dette kan være ett reint helvette å få løs, så ha god tålmodighet og en god rustløser tilgjengelig :)

Skrevet
  Kennethe34 skrev:
  BVika skrev:

Da bytter du pusseroverføring og brytern til glassluka ;)

Vær obs på at dette kan være ett reint helvette å få løs, så ha god tålmodighet og en god rustløser tilgjengelig :)

Dyre greier eller? :)

Har faktisk en brukt bakluke liggende med motor og alt liggende, for den jeg har er ganske rusten i nedre kant.

Vet du om dette er en smal sak å bytte? Hvor ligger alle koblingene, og er det enkelt å dra ledningene ut?

Den luken jeg har kommer med ledningsnett som er klippet midt på taket i bilen.

Skrevet

Kommer vel på 1000lappen fra GS mener jeg ;)

Bakluka er grei å bytte og mener du kan dra kablene ut av bakluka som er på bilen.

Skal du dra kablene inn i bilen må du ned med taktrekket så det blir jo en del mere arbeid :P

Skrevet
  Kennethe34 skrev:
Kommer vel på 1000lappen fra GS mener jeg ;)

Bakluka er grei å bytte og mener du kan dra kablene ut av bakluka som er på bilen.

Skal du dra kablene inn i bilen må du ned med taktrekket så det blir jo en del mere arbeid :P

Hadde håpet å bruke de som er i luka på bilen i dag. Der er jo tydeligvis ikke noe kabelbrudd. :)

Men hvordan får jeg åpnet glassluka på den løse luken? Den har jo ikke noe strøm der den ligger. :)

Skrevet

Ingen grunn til å skifte pusseroverføring uten videre hvis armen går tregt, prøv heller å smøre den opp først.

På min 2006 E61 måtte dette gjøres årlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...