Gå til innhold

Knirk i casterstagforinger fra GS...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bestemte meg for å bytte casterstagforinger og bærearmene fremme da jeg i lang tid hadde slitt med risting under nedbremsing, selv om jeg byttet bremeskiver to ganger kom det tilbake.

Bestillte gsperformance foringer, samt bærearmene fra koed. Det irriterte meg selvfølgelig at koed faktisk sendte meg bærearmer MED foringer selv om jeg bestillte uten da jeg allerede hadde kjøpt GS sine foringer.

Fikk bilen inn på verksted og de skulle skifte alt (etter å ha presset ut foringene som sto i), og avslutte med hjulstillingskontroll.

Hentet bilen og den ble en drøm å kjøre igjen! Ingen risting ved nedbremsing, og bilen ble mye tightere på rattet.

Merket med en gang en kraftig knirkelyd fra midt under bilen hver gang jeg kjørte i en litt hvass hump, og det ble så mye at jeg ringte verkstedet for å spørre om det faktisk skulle være slik... De var ikke sikre, men tok inn bilen for å gå gjennom jobben de hadde gjort en uke tidligere, og sjekket da alle bolter og stag atter en gang.

Det eneste de kom frem til var at det måtte være knirk i foringene som lagde de sykt høye lydene.

Jeg slo meg til ro med forklaringen og kjente meg sikker på at det ikke feilte bilen noe ihvertfall.

Nå har jeg kjørt med dette i 3-4 uker, og må si at jeg begynner å bli mer og mer lei knirkelydene. Spesielt når det er litt kaldt i lufta er lyden ekstrem, høres skikkelig godt inne i kupeen, og jeg er sikker på at det høres fra utsiden også!

Er det flere som har opplevd sykt med knirking fra gs perfomance foringene? Jeg må si at det begynner å gå meg på nervene og angrer på at jeg i det hele tatt gikk for denne løsningen...

Noen som har tips til løsning på dette ulyd-problemet?

En annen ting: noen som har kjennskap til bærearmene fra koed? Synes allerede det virker som det er litt slark igjen i kulene ytterst der, spesielt om jeg kjører sakte over humper, og spesielt når jeg rygger :( ...

Takker for alle svar :) !!

Bengt

Skrevet
Hei!

Bestemte meg for å bytte casterstagforinger og bærearmene fremme da jeg i lang tid hadde slitt med risting under nedbremsing, selv om jeg byttet bremeskiver to ganger kom det tilbake.

Bestillte gsperformance foringer, samt bærearmene fra koed. Det irriterte meg selvfølgelig at koed faktisk sendte meg bærearmer MED foringer selv om jeg bestillte uten da jeg allerede hadde kjøpt GS sine foringer.

Ta ut stålstangen som går igjennom foringen slip av denne 0,5 mm så slipper du knirkingen;) men jeg vill påstå di orginale foringene er bedre enn gsp:/

Merket med en gang en kraftig knirkelyd fra midt under bilen hver gang jeg kjørte i en litt hvass hump, og det ble så mye at jeg ringte verkstedet for å spørre om det faktisk skulle være slik... De var ikke sikre, men tok inn bilen for å gå gjennom jobben de hadde gjort en uke tidligere, og sjekket da alle bolter og stag atter en gang.

Det eneste de kom frem til var at det måtte være knirk i foringene som lagde de sykt høye lydene.

Jeg slo meg til ro med forklaringen og kjente meg sikker på at det ikke feilte bilen noe ihvertfall.

Nå har jeg kjørt med dette i 3-4 uker, og må si at jeg begynner å bli mer og mer lei knirkelydene. Spesielt når det er litt kaldt i lufta er lyden ekstrem, høres skikkelig godt inne i kupeen, og jeg er sikker på at det høres fra utsiden også!

Er det flere som har opplevd sykt med knirking fra gs perfomance foringene? Jeg må si at det begynner å gå meg på nervene og angrer på at jeg i det hele tatt gikk for denne løsningen...

Noen som har tips til løsning på dette ulyd-problemet?

En annen ting: noen som har kjennskap til bærearmene fra koed? Synes allerede det virker som det er litt slark igjen i kulene ytterst der, spesielt om jeg kjører sakte over humper, og spesielt når jeg rygger :( ...

Takker for alle svar :) !!

Bengt

Skrevet

hvordan strammet du alle muttre og bolter?

når bilens understell hang løst? eller med bilens vekt oppå?

om du har gjort det når alt hang løst, så ryker dem snart igjen.

trikset er å sette boltene og muttrene på løst først, og så jekke feks under bærekulen slik at bilens understell får bilens vekt på seg, DA skal man stramme alle bolter.. ellers vris man foringene..

Skrevet
hvordan strammet du alle muttre og bolter?

når bilens understell hang løst? eller med bilens vekt oppå?

om du har gjort det når alt hang løst, så ryker dem snart igjen.

trikset er å sette boltene og muttrene på løst først, og så jekke feks under bærekulen slik at bilens understell får bilens vekt på seg, DA skal man stramme alle bolter.. ellers vris man foringene..

Som sagt er det verkstedet som har gjort jobben, men jeg spurte spesielt om dette var gjort, og da forsikret han meg om at de gjorde det på alle slike jobber. Regner med det ble gjort da...

Skrevet

dette spiller ingen rolle på disse foringene, men på original foringer MÅ man gjøre som combatkit sier.

jeg har samme foringene, og det knirker som bare fy.. blir nok ikke slike en annen gang nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...