Gå til innhold

Det er vel påtide å nekte ungdommer å kjøre bil i helgene.

Dolk
 Share

Anbefalte innlegg

Herregud... Selvfølgelig må ungdom få lov å kjøre i helgene også, politiet har mer enn nok å bruke ressurser på om de ikke skulle stoppet folk i helgene for å sjekke alderen deres også.

Annet innlegg du skrev i en annen tråd Dolk:

"Har tenkt å kjøpe bmw! Hjelp!:)" Ja du bør søke profesjonell hjelp hvis du har kommet på tanken å kjøpe BMW. :D

Kjøp deg Audi gutt, så er du på den trygge side i allefall.

Hvorfor er du her inne egentlig? Er du motstander av BMW eller noe? Er det i mangel på Lada forum at du er her? :P

Noen har ett stort behov for å ytre sine meninger, og ikke minst spre sin negativitet rundt om på forskjellige forum.. alltid like festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger man noe mere forklaring enn dette? Det er jo bare å lese avisene i helgen så har du svaret på det du lurer på.

er du heeelt tilbakestående? du bør i såfall reflektere flere enn en episode! I dag skapte et ektepar i 50-åra massekollisjon i telemark, han mista bremsene og valgte å kjøre sikk sakk over begge felt i stedet for å dra i håndbrekket eller gire ned. Nå er det slik at hvis alle som ikke skulle hatt lappen, ikke får ha den, så hadde det knapt blitt biler igjen på vegen, uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men du kan virkelig ikke tenke langt når du drar alle under en kam og skriver som du gjør.. :-s

Er ganske mange ungdommer som kjører bil, som hobby, i forbindelse med jobb, gjøre ærend ++

Du høres ut som en politiker på måten du skriver, uten noen som helst kontakt med virkeligheten og bare tror på det du hører og leser.

At unge ikke skal få kjøre i helger og i mørket osv, hva tror du skjer når de blir 25 og kjører i mørket da?? Alle trenger erfaring med kjøring, og i helger så har jeg selv tilbragt mange timer på kjøring, dette gir erfaring, noe som du ikke kan ha hatt når du var under 25, siden du ikke vil at noen skal kjøre bil før de er "Gammel nok".

Folk i alle aldre krasjer, og om vi da skal dra alle under en kam,Hørte om en 30 åring som krasjet for en stund siden, la oss nekte alle som er mellom 30 og 40 å kjøre bil!

Hørte også om en i 40-årene som kjørte "gris", la oss nekte alle i 40-50 årene å kjøre også! så vi må vel finne noen som er under 18 år for å finne en krasj prosentandel så lav at du mener det er forsvarlig?

Blir provosert når du kommer med såpass lite gjennomtenkte utsagn, og skal ta "oss unge" pga. "det er så mange som krasjer i helg" osv..

Tror du virkelig dette er løsningen på problemet? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror faktisk det hadde hjulpet på, og det bør samtidig komme en lov der ungdommer ikke kan kjøre raske og motorsterke biler, det bør begrense seg til 90-100hk de første årene med fartssperre på 100km/t, etter fylte 23år så kan man åpne begrensningen til ca 150hk, ved 25år så oppheves slike begrensninger hvis man har kjørt skadefritt. Ved skade så får man 2år ekstra år å lære seg å kjøre, og hvis man ikke klarer å kjøre skadefritt når man er 27år så bør man frataes retten til å føre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Ja jeg vet jeg gikk hardt ut der dolk men se heller på samlebilde over bilen i norge.

Veinettet var utdatert rundt 1950, kjøreopplæringen er 90% skrekkpropaganda og de resterende 10 lærer deg og kjøre på 5te eller 6gir fra 70km.

Men denne bakgrunnen er jeg faktisk imponert over at det går så bra som det gjør for myndighetenes såkalte forsøk på og gjøre noe med deg sammenligner jeg med et ludospill i fylla. Kikker du over nyhetene ser du at ungdommer, menn med hatt og "de svake" kjører ut hånd i hånd. Om det er helg eller mandag, 19år eller 70 er det like trist uansett.

Kikk mot myndighetene i landet og tenk på dette:

Norge har: Europas eldste bilpark, dårligst veinett, tregest trafikk melloom byer og mest forurensende kjørestil. Kanskje en bør bytte ut noen kulepenner med spader og bygge veier så kan vi lære oss og ha et normalt forhold til bilen!

Synes du virkelig dolk at det gamle forbudet er veien og gå?

Ettersom jeg ser på bilde ved siden av signaturen din burde vel du av alle være forkjemper for saklig opplysning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dessverre veien å gå så lenge vi har de bilene vi har, og må kjøre på de veiene vi har, så da er forbudet det eneste rette å gjøre for at ungdommene skal slutte å skade seg selv. Hadde vi hatt andre biler, og annet veinett så kunne vi ha flugt resten av Europa, men vi er dessverre ikke der så vi må tenke nytt og i andre baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror faktisk det hadde hjulpet på, og det bør samtidig komme en lov der ungdommer ikke kan kjøre raske og motorsterke biler, det bør begrense seg til 90-100hk de første årene med fartssperre på 100km/t, etter fylte 23år så kan man åpne begrensningen til ca 150hk, ved 25år så oppheves slike begrensninger hvis man har kjørt skadefritt. Ved skade så får man 2år ekstra år å lære seg å kjøre, og hvis man ikke klarer å kjøre skadefritt når man er 27år så bør man frataes retten til å føre bil.

Hvordan skal dette gjennomføres da, å hvem skal dekke konstnadene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo fartsperre på lastebiler for noen år siden og det gikk jo smertefritt, så jeg tror ikke det er noe problem å videreføre det til personbil.

HK sperre kan man jo bare strupe ned turtallet til korrekt hk, eller at ungdom får holde seg til VW Golf 1.4 75-90hk, eller noe lignende.

Utekontroll taes av Politiet, og hvis f.eks en 20åring blir stoppet etter klokken 21:00 i ukedagene eller i helgene, så gies det bot og minst 4prikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo fartsperre på lastebiler for noen år siden og det gikk jo smertefritt, så jeg tror ikke det er noe problem å videreføre det til personbil.

HK sperre kan man jo bare strupe ned turtallet til korrekt hk, eller at ungdom får holde seg til VW Golf 1.4 75-90hk, eller noe lignende.

Utekontroll taes av Politiet, og hvis f.eks en 20åring blir stoppet etter klokken 21:00 i ukedagene eller i helgene, så gies det bot og minst 4prikker.

Idiot.

Synd med den bilen :( Den er netopp retta etter en ulykke på gatebil i fjor. MEGET pen bil!

Den lå ute for salg for en liten stund sia og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare nekte ungdommer å kjøre er dessverre en altfor snever og lettvinn løsning, med store ulemper. Spesielt for de som ikke bor i by.

Et sted å starte er trafikkopplæringen. Den må blir mye mer omfattende, og legges opp på en helt annen måte. I dag kan hvilken som helst idiot få lappen uten å kunne kjøre noe i nærheten av ansvarlig, med null, abosolutt null erfaring med nødsituasjoner og unnamanøvrer.

Disse typiske "bakhjulstrekk uten antispinn" ulykkene er et soleeksempel på mangelfull opplæring. Kan man ikke rette opp en sladd med bakhjulstrekk under kjøreopplæringen burde man heller ikke tillates til å ta førerprøven enda. Det finnes så mye forskjellige biler i dag så nøye briefinger på biltyper, og bilens oppførsel bør bli et stor fag innen bilopplæring. Kall det gjerne bilkontroll.

Jeg er forøvrig enig i det du sier om at det sikreste er å la færrest mulig kjøre langs veiene våre. Men jeg er ikke noen forbanna AP velger, så slike resonement aksepterer jeg ikke (det hadde kanskje funket i krigstid) , og krever isteden at Norge skal gjøre noe drastisk med veinettet, å det starter ved å ikke stemme på den sittende regering. Det er et sted alle som bryr seg mye om veier og trafikk burde starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at ikke bare alle som er for dette her holder kjeft heller... dette provoserer bare.

tenk alle ungdommene som gleder seg til den dagen lappen kommer så kommer den så skal det liksom bli krav om å bare kjøre " 1,4 polo" å ha hk sperre å alt mulig. det blir bare for dumt å begynne å diskutere dette her. åssen tror dere folk lærer ? ihvertfall ikke med fartssperre å sone sperre osv osv. alle lærer likt. noen smeller før andre, å sellom du ser en bil i grøfta på det bilde der betyr ikke det at det er en ungdom som ikke kan kjøre bil, det kan ha vært så mye å jeg leser også avisa hver eneste jævla dag, å ser SJELDENT ulykker der ungdommen er involvert, så vær så snill å slutt å sitt for dere selv å diskuter å prat om hva folk kan gjøre for å hindre ulykker. ulykker skjer hele tiden desverre, men det er en del av veinettet å norsk vei standard. for dårlige veier å feil biler så blir det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...