Jørgen Lie Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Jaa, det synes jeg også.! Hadde nok lett vurdert/kjøpt denne om jeg var ute etter en sånn bil.. Den så ut til å være i bra stand, men tidsriktige felger og pent interiør
johnja Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Denne er jo perfekt!!!!!http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBra ... mId1313116 Ja denne ser fin ut, har vært til salgs lenge her på forumet. Enda ingen som kan si meg forskjellen på 4,0 og 4,4, har begge motorene samme probl. med oljepumpe? osv...
Robin L Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 begge motorene har samme problemet med oljepumpa ja. men 4,4 har ikke nikosilproblemet. men som forøvrig ikke er et problem her til lands. helst i usa å sånn det, hvor det er (har vært kanskje) dårligere kvalitet på bensina (mye svovelinnhold) ellers så har 4,4 20nm mer eller noe slik. jeg har selv ikke prøvd en 4 liter men jeg har eid en m60b30 motor. var knallfin den. hadde aldri noe problemer med den untatt oljepumpa da selvfølgelig men den er fort gjort å stramme opp ved et oljeskift.. .
johnja Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 En kjenning har en 95 E34 540i med manuell kasse tilsalgs! Topp utstyrt såvidt jeg veit!Ligger på finn, skal se om jeg finner en link Veldig fin bil, med gromme felger Jeg sjekka autodb og finn men fant den ikke. Edit: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29889891 Var og prøvde denne i går, veldig pen bil. Hadde nok kjøpt denne, om det ikke var for at den hadde en vannvittig vibrasjon fra 800-1000omdr. Skjønner ikke helt hva det kunne være, men var helt uavhengig om den stod i gear eller ikke, eller ved clutch bruk. Det var akkurat byttet clutch (vibrasjonen hadde vært før det også), firmaet som byttet denne, hadde ikke sett noe merkbart feil ved svinghjul. Men noe galt var det.......... Noen som har tips???????
tomasb Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Hadde store vibrasjoner i min, da det ene motorfeste var halvveis knekt. Oppdaget det ikkje før eg kikket på det fra under bilen. Ellers så kan det jo være at den ikkje tenner på en sylinder......
johnja Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Hadde store vibrasjoner i min, da det ene motorfeste var halvveis knekt. Oppdaget det ikkje før eg kikket på det fra under bilen.Ellers så kan det jo være at den ikkje tenner på en sylinder...... Den gikk nok på alle, gikk meget stille og rolig. Det var ingen ulyder, kun denne voldsomme vibrasjonen, hele bilen ristet.
Lamek Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Hadde probemer med kraftig vibrasjoner på en e39 535ia jeg hadde... Byttet toppdekselpakkninger da det var lekasje ned i plugghull på begge sider samt veivhus ventilasjon og problemet var borte... var på ca 1000 omdreininger problemet oppsto.
S.Hafsmo Skrevet August 17, 2011 Skrevet August 17, 2011 Ja denne ser fin ut, har vært til salgs lenge her på forumet.Enda ingen som kan si meg forskjellen på 4,0 og 4,4, har begge motorene samme probl. med oljepumpe? osv... 4.4l (M62TU) motoren er sterkere på lavt turtall, men er ikke riktig like turtallsvillig som 4.0 (M60) motoren. Vær dog obs på at det er forskjell på M62 motorene. Mange mener at de første M62'ene var de sterkeste V8'ene, da disse visstnok deler det store innsuget til M60. Vedr. oljepumpa er ikke det et problem, men en bagatell som tar 25 minutter og ca. 200,- for å reparere. Nikasil/Alusil er som nevnt ikke et problem i Norge. Når alt kommer til alt koker det ned til E34 vs E39. Jeg har kjørt begge, og det er ingen tvil om at 39 er en mye bedre bruksbil enn E34. Den er selvfølgelig nyere, og er som sådan stillere, mere komfortabel og er bedre utstyrt. På andre siden er E34 noe morsommere å kjøre, da den gir deg litt mere følelsen av å faktisk kjøre bil. Den "flyter" ikke på samme måte som E39. Vil anbefale deg å prøve begge bilene, og bestem deg derfra. Touringen det er linket til over her er forøvrig solgt.
johnja Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Hadde probemer med kraftig vibrasjoner på en e39 535ia jeg hadde...Byttet toppdekselpakkninger da det var lekasje ned i plugghull på begge sider samt veivhus ventilasjon og problemet var borte... var på ca 1000 omdreininger problemet oppsto. Ja ser at det kan lage sånne symptomer, men denne gikk på alle 8, det er vel kanskje mere riktig og kalle det for ubalanse, ikke vibrasjon. s.hafsmo Takk for info, sitter nok igjen med samme følelsen etter og ha prøvekjørt både e39 og e34. Problemet er jo og finne en som ikke er rusta over alt, særlig e39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå