Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjører denne veien i morgen. Er det mulig å kjøre gjennom Sverige over Kiruna for eks eller blir det helt på trynet?

Skrevet

Det blir utrolig mye lengre enn og kjøre E6. Tar ca. 4-5 timer hvis du kjører E6 Narvik-Fauske. Kjører du gjennom Sverige så går det vel fort dobbelt så lang tid + at du kommer inn til Norge sør for Fauske hvis du på død og liv skal innom der :D

Skrevet

Hvis du vil se flott natur så kan du kjøre Narvik-Kjøpsvik og ta ferge til Drag, kjøre videre til Fauske

Skrevet

Ferga fra Kjøpsvik til Drag tar noe lengre tid, men veiene er mye mye bedre å kjøre. Det aller meste av tungtransport går over her og du slipper alle bobiljævlene som sinker trafikken. Jeg ser heller et par lapper på Drag enn å snirkle i køen fra Bognes og over Ulvsvågskaret bakerst i køen av 90-talls bobiler og turister som er mer interessert i å se på omgivelsene enn å konsentrere seg om veien.Tror du bruker ca 20 min lengre tid totalt men sparer et par mil og mye irritasjon.

Er det fint vær og du har 5 min å avse før Kjøpsvik, så stopp på rasteplassen rett etter Stetind-tunnelen og snu deg 180 grader. Du får da nyte synet av den majestetiske Stetinden som med sine 1392 m.o.h. står som en bauta rett opp fra vannet. Norges nasjonalfjell forøvrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...