Dirty Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 hei plutselig begynte turboen min å bruke MYE olje. da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen. plutselig begynte den å ryke. tok av turboen og er ikke antydning til slark i den kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ? "Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark " bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle
MotorViagra Skrevet August 10, 2011 Skrevet August 10, 2011 heiplutselig begynte turboen min å bruke MYE olje. da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen. plutselig begynte den å ryke. tok av turboen og er ikke antydning til slark i den kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ? "Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark " bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle Tett veivhusventiliasjon, eller tett oljeretur. Slark opp og ned kan det være litt av, men inn og ut skal det ikke være noe av. Kan også våre ventiltettninger som gjør dette. Utelukker stempler/ringer siden du sier du har tatt komptest
Dirty Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 heiplutselig begynte turboen min å bruke MYE olje. da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen. plutselig begynte den å ryke. tok av turboen og er ikke antydning til slark i den kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ? "Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark " bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle Tett veivhusventiliasjon, eller tett oljeretur. Slark opp og ned kan det være litt av, men inn og ut skal det ikke være noe av. Kan også våre ventiltettninger som gjør dette. Utelukker stempler/ringer siden du sier du har tatt komptest når jeg titter nede i grenrøret er det ikke noe oljefilm, når jeg titter på eksosen ut av turboen er det helt svart med olje. så tviler på olja kommer fra motoren. får ta en titt på oljereturen
Dirty Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 Er det kulelager turbo eller glidelager? hmm nei si det, er en turbonetics
Gravstein Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 har du restriktor på olje trykket ? kan lett blåse olje tettningene om den får for mye olje. Btw så er ikke turbonetics noe kjempe gode greier, dem har sluttet å bruke garrett deler..
Dirty Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Har ikke restriktor nei, den var iallefall dyr, 12 tusen burde holde mer en 15tusen
Gravstein Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Min hadde restriktor vertfall, den varte ikke mer en 2år.. Turbonetics "e50"
Dirty Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Okei, mulig jeg bare skulle fått tak i en ny turbo av annet merke
MotorViagra Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Denne må nok ha overhaling ja.. Det er kanskje den riemlgiste veien å gå. Med tanke på ny turbo så skal du jo helst bremse bilen på nytt også. Restriktor er veldig viktig om det er kulelager turbo. Glidelager så kan man ha ganske mye olje inn.
Dirty Skrevet August 13, 2011 Forfatter Skrevet August 13, 2011 Skulle vært mappa uansett egentlig, PPF har mappa den i fylla tror jeg. men tok å blåst i veivhus ventilasjonen den er DØNN tett. Er skaden allerede gjort på turboen? eller bare montere igjen og satse på det beste ?
MotorViagra Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 Skaden er jo der, men uansett bli mye bedre med ikke tett veihusventilasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå