Gå til innhold

Gåen turbo ? eller kan det være noe annet ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

plutselig begynte turboen min å bruke MYE olje.

da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen.

plutselig begynte den å ryke.

tok av turboen og er ikke antydning til slark i den

kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ?

"Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark "

bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle

Skrevet
hei

plutselig begynte turboen min å bruke MYE olje.

da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen.

plutselig begynte den å ryke.

tok av turboen og er ikke antydning til slark i den

kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ?

"Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark "

bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle

Tett veivhusventiliasjon, eller tett oljeretur.

Slark opp og ned kan det være litt av, men inn og ut skal det ikke være noe av.

Kan også våre ventiltettninger som gjør dette.

Utelukker stempler/ringer siden du sier du har tatt komptest

Skrevet
hei

plutselig begynte turboen min å bruke MYE olje.

da mener jeg at det ryker OVERALT ut av luftfilteret og ikke minst eksosen.

plutselig begynte den å ryke.

tok av turboen og er ikke antydning til slark i den

kan tett veivhusventilasjon trykke olja forbi tettningene i turboen ?

"Hvis det ikke er slark og den lekker på kompressor siden , så er det sannsynligvis en ekstern årsak til problemet .Det er MEGET SJELDEN noe galt med oljetetningen på komp siden så lengwe det ikke er slark "

bunndelen er jo nesten ny, og fin comp på alle

Tett veivhusventiliasjon, eller tett oljeretur.

Slark opp og ned kan det være litt av, men inn og ut skal det ikke være noe av.

Kan også våre ventiltettninger som gjør dette.

Utelukker stempler/ringer siden du sier du har tatt komptest

når jeg titter nede i grenrøret er det ikke noe oljefilm,

når jeg titter på eksosen ut av turboen er det helt svart med olje.

så tviler på olja kommer fra motoren.

får ta en titt på oljereturen

Skrevet

har du restriktor på olje trykket ? kan lett blåse olje tettningene om den får for mye olje.

Btw så er ikke turbonetics noe kjempe gode greier, dem har sluttet å bruke garrett deler..

Skrevet

Denne må nok ha overhaling ja..

Det er kanskje den riemlgiste veien å gå.

Med tanke på ny turbo så skal du jo helst bremse bilen på nytt også.

Restriktor er veldig viktig om det er kulelager turbo.

Glidelager så kan man ha ganske mye olje inn.

Skrevet

Skulle vært mappa uansett egentlig, PPF har mappa den i fylla tror jeg.

men tok å blåst i veivhus ventilasjonen den er DØNN tett.

Er skaden allerede gjort på turboen? eller bare montere igjen og satse på det beste ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...