Meme Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Ser det er del her som lurer på motorvasken til QMI. Jeg brukte det, og motoren min havarerte! Det at de har en garanti som sier at dem dekker deler og arbeid hvis deres produkter gjør skade er bare bull.. De tilbyr å betale halvparten, men det er ikke det garantien dems sier at de skal. Se: http://www.qmi.no/garanti.html Verkstedet sier at det er motorvasken som har gjort skaden.. så hvorfor holder de ikke garantien sin?? Ville ikke anbefalt dette produktet til noen!
Odd-M Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Jeg er megaskeptisk til slike luriumer og bruker det ikke selv. Men jeg synes det lukter litt svidd når noen registrerer en profil der første innlegg er ultranegativt mot et produkt eller leverandør. Hva slags motor er det snakk om?
KKise Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Jeg har lest flere tråder hvor QMIs motorrens har vært oppe til diskusjon på flere forum, og har aldri hørt om noen som har fått problemer etter å ha brukt den, i værste fall i få tilfeller at det ikke gjorde noen forskjell å bruke det. Jeg har aldri hørt noe negativt om produktet og har blitt anbefalt av flere å bruke det om man har en motor som er gått langt og kanskje tikker litt å sånn. Det koster ikke noe heller, så taper ikke på å prøve. Jeg skal ved neste oljeskift hvertfall. Fulgte du bruksanvisningen ?
LN-TAL Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Hva skjedde ? Har bare hørt om en tidligere som har fått problemer som følge av dette, og det var hans egen idiotiske feil. Han helt iskald (ca -25 grader) motorvask rett oppi oljepåfyllingen mens motoren gikk. Når denne kalde væsken traff innvendige deler i motoren så sprakk en av delene, og begynte å leke seg rundt inni motoren.
Robkill Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Som de andre sier, fulgt bruksanvisningen? Dette produktet skal såvidt jeg kan huske helles i peilepinnen!
Meme Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Ja, jeg fulgte bruksanvisning til punkt og prikke. Og grunnen til at jeg skriver akkurat nå er fordi dette skjedde nå nettopp.. Også stiller jeg jo litt spørsmål ved å helle i noe som holder -25 i motoren.. Tror dere jeg hadde QMI liggende i fryseren eller? Det som skjedde var en ekstrem sotoppløsning, og stor flak med sot ble funnet på stemplene. Motoren fikk heller ikke smørning, så den takket for seg..
PenguiN- Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 vel, konklusjonen er vel at motoren var i såre dårlig tilstand ifra før av...og det høres ut som ett spørsmål om tid før denne motoren tok sin hatt og gikk sin vei til evige jaktmarker.
KKise Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 vel, konklusjonen er vel at motoren var i såre dårlig tilstand ifra før av...og det høres ut som ett spørsmål om tid før denne motoren tok sin hatt og gikk sin vei til evige jaktmarker. +1
bjalle Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Den beste innvendige motorvask får man av ny fullsyntetisk olje som inneholder stoffer som renser motoren mellom oljeskift,slike såkalte vidundermidler er bortkastet å bruke på en moderne motor,gjør som regel mest skade,gamle volvoer tåler det nok.Som sagt før her så løser det opp sot som tetter smørekanaler,kan lese mye om dette på utenlanske bilforum hvis man gidder.
Espen02E30 Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Den beste innvendige motorvask får man av ny fullsyntetisk olje som inneholder stoffer som renser motoren mellom oljeskift,slike såkalte vidundermidler er bortkastet å bruke på en moderne motor,gjør som regel mest skade,gamle volvoer tåler det nok.Som sagt før her så løser det opp sot som tetter smørekanaler,kan lese mye om dette på utenlanske bilforum hvis man gidder. Det du sier der er den sikre måten å ta livet av en motor om den er gått lenge på mineral olje, spesielt på dieselmotor. Disse soter mye i olja og som du sier løser denne utspekulerte syntetiske oljen opp sotet. At man da kjører rundt med denne guffa sliter ekstremt. Jeg er overbevist om at disse produktene gjør nytten (renser), det har jeg sett flere ganger etter å ha tatt slike behandlinger på spesielt anleggsdieseler før åpning av motor. Det viktige her er å få ut all soten som slipper feste i vegger, kanaler osv.. På vanlig service/rensing pleier jeg å heller (typen jeg bruker) alltid på denne guffa på varm motor, kjører ca 15 min på middels tomgang, tapper olja, heller på ny kjører 10-15 min og tapper igjen for så å fylle på olja motoren skal gå på. Ang problemet til trådstarter har jo denne guffa fungert den, men motor var nok ekstremt sotet så skulle blitt gjort enda en gang eller skyldt igjennom med ny olje som ble tappet ut igjen. Sot på stemplel har ingen ting med dette å gjøre da den ikke renser forbrenningskammer.. Hvordan motor var det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå