Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan feilsøke om ewsn er gåen?

Har en bil stående, feil på bilen at den ikke starter når man vrir om nøkkern.

Alt av lys i dashen kommer opp, men null start, startern går heller ikke rundt.. Null klikk klikk lyd fra den..

Den starter til tider, når den har stått litt, men ikke alltid!

Alt av batteri er sjekket, fullt med strøm i bilen.

Kan det være ewsn?? Fikk pris for å bytte den med koding og alt, 3500kr!

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Slik du beskriver det så kan det jo være EWS, nøkkel er transponder og rundt tenningslås ligger mottaker. Hvis det ikke nytter å bruke reservenøkkel så ligger ikke feilen i transponderen. Det har vel vist seg at mottaker kan trøble, men det har ikke jeg opplevd selv så det tør jeg ikke påstå.

Selve EWS boksen finner du over fotbrønnen på førerside, en grå/hvit styreenhet av plast.

Hvis du bor i nærheten av Østfold så kan sikkert jeg se på det for jeg har utsyr til og programmere nøkkel/EWS, jeg kan også eventuelt fjerne startsperren.

Det gkw89 skriver kan også være en ting du bør se på, det enkleste måten og fejlsøke startinnslag er og prøve og trille bilen igang, hvis bilen starter ved og trille igang så har du ikke noe problem med EWS.

3500.- med bytting av EWS og koding er vel det man må betale for og få dette gjort, så det er ingen upris.

Skrevet
Slik du beskriver det så kan det jo være EWS, nøkkel er transponder og rundt tenningslås ligger mottaker. Hvis det ikke nytter å bruke reservenøkkel så ligger ikke feilen i transponderen. Det har vel vist seg at mottaker kan trøble, men det har ikke jeg opplevd selv så det tør jeg ikke påstå.

Selve EWS boksen finner du over fotbrønnen på førerside, en grå/hvit styreenhet av plast.

Hvis du bor i nærheten av Østfold så kan sikkert jeg se på det for jeg har utsyr til og programmere nøkkel/EWS, jeg kan også eventuelt fjerne startsperren.

Det gkw89 skriver kan også være en ting du bør se på, det enkleste måten og fejlsøke startinnslag er og prøve og trille bilen igang, hvis bilen starter ved og trille igang så har du ikke noe problem med EWS.

3500.- med bytting av EWS og koding er vel det man må betale for og få dette gjort, så det er ingen upris.

ikke dum du ;) eller låne en starter fra annen bil, men å trille i gang er det mest lettvinte :D

OT: fjerner du startsperrer og alt sånn miiig for å få hvilken som helst motor i hvilken som helst bil??? send PM

Skrevet
Starter går ikke rundt hvis det er noe krøll med EWS.

Nei, feil! EwsII og 3,2 på e39 kutter bensin og tenning. Sjekk derfor dette først om man misstenker ews

Var det jeg trodde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...