Bogen. Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Må følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BD Racing Skrevet August 20, 2011 Share Skrevet August 20, 2011 får du e34 M5 bakstilling til å passe sånn utenvidere `?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 20, 2011 Forfatter Share Skrevet August 20, 2011 får du e34 M5 bakstilling til å passe sånn utenvidere `?? Nei må bygges om, men siden det blir banebil kommer jeg til å kappe traversen i endene og sveis på vinkler med kneplater så bolter jeg den fast i karosseriet, bakdelen på diffopphenget blir også boltet fast rett i karosseriet så eneste demping mellom hjul og chassi blir de orginale m5 bærebruforingene.. skal også bruke de orginale diffopphengforingene da de er mer en sterke nok.. Blir ikke mye som gir etter her nei:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 21, 2011 Forfatter Share Skrevet August 21, 2011 Fått bilen på bukker og tatt av forstilling og delvis bakstilling.. Tatt frem m5 bakstillinga nå så den skal jeg begynne å tilpasse neste helg:) Husker ikke dim på bremser bak, men er fra m5 3,6.. Lurer på hvilke bremser jeg skal bruke forran, Noen som vet dim på e36 m3 3,2? Vil helst ha mulighet til å kjøre på 16" felger.. synes 17" Blir litt for stort.. Blir vel også merkelig bremsefordeling når jeg får så store bremser bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet August 21, 2011 Share Skrevet August 21, 2011 var bra for rust den bakstillinga der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Noen som vet hvor mye ladetrykk/effekt orginal innmat på s50b30 tåler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Trenger ikke lade mye på s50 før du har fine tall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Noen som vet hvor mye ladetrykk/effekt orginal innmat på s50b30 tåler? Det er det vanskelig å si sikkert, iallefall på bensin. Men orginalt har S50 marginaliserte deler som er lagd for maks turtall og respons. Utrolig mange kompressorsatser har rast på 0,4-0,5 bar opp igjennom. Jeg ville lagt på en 3,5mm MLS pakning og forsiktig prøvd meg med 0,5 bar, med konstant monitorering av EGT og A/F. Det er egentlig dumt å overlade S50 uten smidd innmat, da får du mer effekt ut av en standard M50 med 1,2 bar. Husk på at S50 er utrolig (!) var på tenningsbank med orginalt vanos og kamoppsett. Chip er vel sikkert en kurrant løsning på snik-ladd, men skal du oppover må det kalkuleres nøye, helst få ned durasjonen på kammene også. Husk på at motoren har 3 knock-sensorer orginalt... det må fikles litt i ECUn. Datasprut og vanos block off er det mest naturlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 vanos blokkoff og datasprut blir det uansett... Endre durasjon? hva menes med det? har ikke mye peiling på hva som er bra og ikke bra med kamaksler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Skal du overlade S50, ville jeg investert i smidde råder/stempel med en gang, snike på en S50 blir kun dyrt i lengden. Topp og kammer kan du la være standard, kammene holder med opp til ca 600hk +/- på bensin, og toppen holder til mye mer. S50 flower grymt bra originalt, setter du fila i toppen er det større sjans for å forverre noe enn å gjøre det bedre. Har du rett under 300 sugehester i grunneffekt, blir det jo finfin effekt når den får pustehjelp. Tøft prosjekt, forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Skal du overlade S50, ville jeg investert i smidde råder/stempel med en gang, snike på en S50 blir kun dyrt i lengden. Topp og kammer kan du la være standard, kammene holder med opp til ca 600hk +/- på bensin, og toppen holder til mye mer.S50 flower grymt bra originalt, setter du fila i toppen er det større sjans for å forverre noe enn å gjøre det bedre. Har du rett under 300 sugehester i grunneffekt, blir det jo finfin effekt når den får pustehjelp. Tøft prosjekt, forøvrig. Takk for info... da må jeg vel skrape dypt i lommeboka å se om det blir råd til smidd innmat i vinter.. koster endel å bygge opp bilen og understell og bremser er første pri.. så om det ikke blir råd til motorbygg så får jeg bare kjøre med orginal motor neste sessong:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 Jeg må bare si meg enig i att det er dumt og snike på en så fin motor som s50. kjøp ppf sine h-råder og cp stempler. og cooperring og arp bolter. Da holder det jævlig bra!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 Jeg må bare si meg enig i att det er dumt og snike på en så fin motor som s50. kjøp ppf sine h-råder og cp stempler. og cooperring og arp bolter. Da holder det jævlig bra!=) Jeg får vel bare høre etter da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet August 22, 2011 Share Skrevet August 22, 2011 hehe ja det må du!!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 Hvilke bærebruer er det jeg skal bruke.. har fått tak i spindler fra e36 320.. er det for skjell på m3 3,2 og 3,0? og hvem leverer de eksentriske foringene jeg trenger? Lurer også på hvilke styreledd jeg skal bruke?.. blir e36 eller z3 tannstang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå