chaos Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Heisann, Vurderer å kjøpe meg en ny bil og da den skal bli brukt til mye langkjøring så har jeg sirklet meg inn på BMW som et alternativ. Skal snart reise for å se på en E39 520d 2001 mod. Den har gått 190 000 men ser jo rålekker ut både utvendig og innevendig og er strøken både i lakk og skinn. Kjørekomfort og en god kjøreopplevelse er nummer 1 for meg da jeg kjører over 1600km 4-5 ganger i året. Etter det kommer vedlikeholds kostnader da jeg vet dette er en bil som begynner å trekke på årene. Er dette riktig bil for meg tror dere? Hva bør jeg sjekke nøye når jeg skal se på den? Hvordan er det med rust på disse bilene? Hvilke feil sliter de med osv? Har bestemt meg for å ta en NAF test av bilen før jeg eventuelt bestemmer meg. Er dette en god ide? Takk for alle svar hilsen en forhåpentligvis fremtidig BMW eier
kabeldeigen Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Fra svensk forum ang e39 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
vingebil411 Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Har akkuratt sjølv kjøpt ein slik bil du skal sjå på, som har gått litt lenger! fantasisk kjørekomfort uten like ( har komfort setene, med massasje) bør sjekke etter rust under dører, bagasjerom samt generelt over bilen. Den eg kjøpte hadde ikkje rust desse plassene, sliter vel ikkje noko meir deler enn andre biler, slite deler holder ikkje evigt uansett! lykke til med bilkjøpet
chaos Skrevet August 12, 2011 Forfatter Skrevet August 12, 2011 Takk for svar og linker til noen gode tråder
Margido Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Det er få bilmodeller som matcher e39 på kjørekomfort. En tidløs bil komfort, utstyr og designmessig. Beste bilen BMW har laget synes jeg!
Otis Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Nå var det mye skryt her. Men det finnes faktisk biler som har bedre kjørekomfort enn e39, men den leverer mye komfort til den prisen den har nå for tiden. Min har gått 264000km og har skiftet dieselpumpe på ca 250000km. Ellers ingenting, forutenom slitedeler da.
Draco21SC Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Har en 200 mod 520d. Erfaringer er bra. Måttet skifte noe airbag deler i ratt og beltestrammer. Har også skiftet noen motstander i forbindelse med ventilasjonsvifte. Magnet ventil til varmeregulering på passasjerside har også blitt skiftet. Eller så er det lite. Bremser holdt nesten 200 000km(klosser og skiver) Eksos er orginal. Dempere foran er skiftet og noen få stag foran og bak.Skiftet glødepinner en gang. Min er kjørt 260 000km. Minimalt med rust bruker ca 0.45-0.50 på langkjøring 0.6-0.7 på småkjøring. Radio er irritasjons moment. Kjører lyden over på en høytaler hele tiden. Videre er motoren noe brutal mot driverk. Tror min er chippet. Motoren er sterkere en cluch. Kan også virke som om fjærer i lamellplate ikke tåler moment til motoren.
oleo Skrevet August 13, 2011 Skrevet August 13, 2011 At radio tuller med innstillinger er et kjent fenomen. Der er også laget diy på hvordan reparere. Du må bytte en ic. Google litt så finner du det helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå