Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En liten bilde oppdatering, har ikke skjedd så mye i det siste, men begynner å ta seg opp litt.

Her er understellet som skal på.

9oht29tw1n3pnyju2j7h.jpg

Her er Eaglerådene kommet.

sdur9m473gtuemisg0ez.jpg

Dobbel membra bkf fra m5 eller ix, (ble nevnt m5 av selger, men delenummer vise ix)

Passer nok uansett bedre i bilen siden std blir litt i veien for m50 innsug.

np7xyb66py07xrlrhn1j.jpg

Stemplene med 0,5mm overdim

dj1zqikssqkeskv9t0pu.jpg

Prøvemontering :)

gub00lrfy602vp9p01ma.jpg

Nylonstaver kommer alltid godt med :)

cxnu6f00ha6rd93xf9ze.jpg

Coilovers montert

a37rx0njd9vqsw8ba85d.jpg

h2feubmbwaac10c8bscu.jpg

Bak er det bare montert justerbare gule koni med k-sport forsterka tårnforinger og tilhørende fjør som kittet i front. (blir oppgradert til fjørbein bak etterhvert).

hbrhkdr5il4hiaq3pwuw.jpg

g0iavzp7uaw0fskz05ry.jpg

I går ble det bestilt løftebukk fra nordiclift, dekkomlegger har jeg som duger en stund til, så blir det å få ordna seg noe for avbalansering etterhvert.

Så kjente jeg at panikken på at jeg ikke skulle bli ferdig til sommeren, så vi hadde en liten familie debatt her (samboer og barna) om å kjøpe ferdigbil til pappa :) Jeg ville ha bmw men de andre ville ha noe med mer sportslig utseende. så etter mye om og men så ble det en høyreratta nissan s14 med full driftspec (tror akkurat jeg bannet i kirken nå).

Samboeren har lyst å kjøre litt på bane, så da blir det vel hun som bruker denne bilen når jeg får bmwen klar.

Her er noen bilder av nissan.

2jntmgnawp9wgncvz1gl.jpg

kiv90qp04kkixyz229c3.jpg

Specs

Litt modifisert motor, ikke store oppgraderinger.

ca 340hk på hjulene

2veis lsd diff (denne låser jævli bra på oppbrems og pådrag.

nismo clutch av noe holdbare saker.

coilovers med masse justering :)

apexi sprut.

Skrudd bur

bla bla bla.. for å si det enkelt så er det kun motor og girkassa som kunne ha vært oppgradert litt..

Skruddburet er tatt ut og nytt fia-godkjent bur fra pedersen racing er bestilt.

Planen var å få denne fia-godkjent for å kunner kjøre treninger som arrangeres neste år på ACR på mo i rana. Men får se hva det blir til. mye annet en bil som trenger oppmerksomhet :)

Skrevet

Nånei:-D men skulle ønske jeg gjørde det. Blir ofte tomt her. Men når man har samboer som støtter hobbyen så blir det litt lettere å holde på.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Skrevet

Hehe, ja da er ikkje det farlig!:P her er alt med bil negativt.. Bil er kun et fremkomstmiddel.. Men har sakte men sikkert begynt å få henne til å innse at bil er så mye mer;)

Skrevet
Hehe, ja da er ikkje det farlig!:P her er alt med bil negativt.. Bil er kun et fremkomstmiddel.. Men har sakte men sikkert begynt å få henne til å innse at bil er så mye mer;)

hehe, jeg har vært heldig her.

I dag kom løftebukken, olje, støpsel til strøm og 18mm murbor samt kaffekanna er gjort klar. nå skal jeg ut og montere.

Regner med den er oppmontert og testa i løpet av kvelden :)

Skrevet

starta å leite fra verktøy før montering ved 17tiden, mangla murbor i rett størrelse samt hadde rota bort alle fastnøkler (24mm) etter 2 turer for innhandling av verktøy så va bukken oppe å testkjørt ved 21:30 tiden.

Monteringen var forholdsvis enkel.

Skal få tatt noen bilder i dag.

Nå er det bare å gå justert takhøyden for øveretasjen etter løftehøyden jeg har behov for, slik at jeg kan begynne å isolere garasjen.

Skrevet

I dag kom buret fra pedersen racing. Har samme type bur som skal i touringen. Dette ska desverre i nissan.

b00b01f1-ea5f-2efd.jpg

Så da blir det vel tilpassing og montering i nær framtid.

Skrevet

Lite bilde av bukken.

Skulle gjerne tatt flere, men den jævla tlf slår seg av når jeg tar bilder i mørke og kulda.

54ca9491-522a-02f8.jpg

Nå blir det vel en liten pause i garasjen til litt utpå nyåret. Nå skal samboeren og jeg pusse opp kjøkken=-O

Skrevet

Liten oppdatering på lillejulaften. Fikk driftefelger til nissan i går.

54ca9491-1e8e-f25d.jpg

18" 9,5 bak og 8,5 fram. Kom over disse billig, å mann trenger jo litt felger til drft:-D

• 3 weeks later...
Skrevet

Takket være Lamek på forumet så fikk jeg levert blokka til boringa på cylmo trondheim i det han pendler retningen trondheim og forbi meg ;)

Så om 3 uker starter monteringen sånn smått, så da ser det lyst ut for å bli sånn noen lunde ferdig med bilen mot sommeren eller i løpet av sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...