Gå til innhold

E36 316i trekker dårlig fra 4000

Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E36 316i M43B16, som har begynt å tulle med meg. Hadde luftlekkasje i innsugsbelg, skiftet denne og trodde alt ville være i orden. Bilen har dårlig trekkraft fra 4000 omdreininger.. Det virker som feilen kommer og går, for i det ene øyeblikket er den helt fin og i det neste, så virker det som den stopper akkurat som en turtallsperre ved 4000.. Om jeg slipper opp gassen, så trekker den sakte og rolig oppover, men er noe rart her..Har kontrollert for lekkasjer andre steder uten hell.

Har lest ut feilkoder og ikke funnet feil på noe. Gjorde et forsøk med LMM og koblet denne fra mens motoren gikk, da stopper motoren..

Det sitter også nytt bensinfilter på bilen, dvs. nytt for ca 1000mil siden..

Noen som har vært borti liknende? evt har noen ideer om hva som kan være galt her? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tikker bilen veldig?

nedslitt kam er et problem på disse motorenne

Tikker tite og hadde det vært kam problemer, så ville vel problemet ha vært vedvarende hele tiden og ikke tidvis.. Jeg innbiller meg at dette er en el.feil, kanskje tett kat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ein eg kjenner hadde ca samme problem som deg.. etter ei stund med feilsøking fant me ut at han berre hadde sett bensinfilteret feil vei etter han hadde bytta det.

Snudde filteret og motoren virka gull!

Hm, godt tips.. skal dobbeltsjekke dette.. Mener bestemt det ble kontrollert opptil flere ganger at det ble satt riktig veien, men raskt og enkelt å sjekke opp i! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved full gass, så "stopper" det ved 4000... slipper jeg opp gassen drar den veldig sakte videre, riktignok en liten motor, men ekstremt sakte videre i forhold til hva den har gjort.. ingen feil på diagnose annet enn "Error without meaning"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...