Richie85 Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Har en E36 316i M43B16, som har begynt å tulle med meg. Hadde luftlekkasje i innsugsbelg, skiftet denne og trodde alt ville være i orden. Bilen har dårlig trekkraft fra 4000 omdreininger.. Det virker som feilen kommer og går, for i det ene øyeblikket er den helt fin og i det neste, så virker det som den stopper akkurat som en turtallsperre ved 4000.. Om jeg slipper opp gassen, så trekker den sakte og rolig oppover, men er noe rart her..Har kontrollert for lekkasjer andre steder uten hell. Har lest ut feilkoder og ikke funnet feil på noe. Gjorde et forsøk med LMM og koblet denne fra mens motoren gikk, da stopper motoren.. Det sitter også nytt bensinfilter på bilen, dvs. nytt for ca 1000mil siden.. Noen som har vært borti liknende? evt har noen ideer om hva som kan være galt her? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 13, 2011 Share Skrevet August 13, 2011 Bensinpumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 tikker bilen veldig? nedslitt kam er et problem på disse motorenne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 M40 motoren som hadde dette problemet, ikke m43. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 veit det er mange m43 som har hatt det samme problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 tikker bilen veldig?nedslitt kam er et problem på disse motorenne Tikker tite og hadde det vært kam problemer, så ville vel problemet ha vært vedvarende hele tiden og ikke tidvis.. Jeg innbiller meg at dette er en el.feil, kanskje tett kat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 Bensinpumpa? Er jo en ide det.. da må jeg få koblet opp no manometer da, for å kontrollere trykket under kjøring.. hm, kan bli grisete ser jeg for meg.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 Heisann! Ein eg kjenner hadde ca samme problem som deg.. etter ei stund med feilsøking fant me ut at han berre hadde sett bensinfilteret feil vei etter han hadde bytta det. Snudde filteret og motoren virka gull! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 Heisann!Ein eg kjenner hadde ca samme problem som deg.. etter ei stund med feilsøking fant me ut at han berre hadde sett bensinfilteret feil vei etter han hadde bytta det. Snudde filteret og motoren virka gull! Hm, godt tips.. skal dobbeltsjekke dette.. Mener bestemt det ble kontrollert opptil flere ganger at det ble satt riktig veien, men raskt og enkelt å sjekke opp i! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 veit det er mange m43 som har hatt det samme problemet Hmm, det viste jeg ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 Ikke jeg heller, men man lærer stadig noe nytt. Kan ikke være lamdasonden da, Richie? Den skulle normalt sett dukket opp på feildiagnosen, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 lambasonden fungerer bare opp til 3/4 gass. over det har den ikke noe funktsion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 Riktig, riktig. Hadde nok merket det best på tomgang, antagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 ja mest da. trekker den veldig mye dåligere? som om den plutselig går i nød modus? eller går det bare jamt over til og dra dårligere? som om du ikke klarer og holde full gass lengere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet August 16, 2011 Forfatter Share Skrevet August 16, 2011 Ved full gass, så "stopper" det ved 4000... slipper jeg opp gassen drar den veldig sakte videre, riktignok en liten motor, men ekstremt sakte videre i forhold til hva den har gjort.. ingen feil på diagnose annet enn "Error without meaning" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå