Lamek Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 Skal bygge om til 5bolt fremme på mitt e30 banebil prosjekt., Hvilke deler trenger jeg? Trenger også anbefaling på hvilke coilovers jeg bør gå for.. Må være værste og stiveste sort innenfor rimelighetens grenser:-) Skal ha bake også men skal bygge om til e34 m5 bakstilling med travers og alt så jeg tror jeg må bare få coilovere som er til e34 der så bygger jeg bare om fjærtårnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseTheDude Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 5 bolt kan du jo få ved skrudde spacere... Veit ikke hvordan dette blir mht til felger osv.. Men kanskje skrudde spacere og annet innpress? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 skal du bare sette på e36 hjullager? da kan du jo bruke CO til e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 5 bolt kan du jo få ved skrudde spacere... Veit ikke hvordan dette blir mht til felger osv.. Men kanskje skrudde spacere og annet innpress? Det blir nok litt for "Jalla" for meg, men takker for forslaget:-) vet det kan brukes en kombinasjon med deler fra e36, men er ikke sikker på hva som trenges.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 skal du bare sette på e36 hjullager? da kan du jo bruke CO til e30 ja men passer f.eks k-sport bremsekitt på dette da? kan ikke fjærbein fra e36 brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 nei, det passer ikke, det prøvde jeg... da må du bytte ut hele fjærbeinet til den bilen du kjøper bremsene til, dette prøvde jeg, og feila på regna med det men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 14, 2011 Forfatter Share Skrevet August 14, 2011 kan e36 fjærbein tilpasses da? ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet August 14, 2011 Share Skrevet August 14, 2011 de passer nok rett på, samme endeledd, bærearm og toppskål om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 15, 2011 Forfatter Share Skrevet August 15, 2011 Da skal jeg prøve å få tak i det da.. Er det foskjell på 318 og 325? ved montering av coilovers må vel fjærbein kappes uansett så det spiller vel kanskje ingen rolle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 For å få 5 bolt fremme på E30 må du kjøpe E30M3 fjærben.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 15, 2011 Forfatter Share Skrevet August 15, 2011 For å få 5 bolt fremme på E30 må du kjøpe E30M3 fjærben.... vet du forskjellen på e30 og e36 da? har hørt tidligere at det er brukt deler fra e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 Du kan bruke fra E36, men da MÅ du ha E36 M3 3.2 bærearmer, og eksentrisk M3 E30 bærearmsforinger. Det blir sånn helt greit å kjøre med, men om du skal kjøre raske rundetider, får man vist fort "bumpsteers". Kan også lage en foring, så E36, E34, E28 ja, alle BMWs lager med stor innerdia passer på E30 beinet. Da må du mekke litt for at div bremse tinga skal bli 100 %. Det beste er jo seff E30 M3 fjærbein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 For å få 5 bolt fremme på E30 må du kjøpe E30M3 fjærben.... vet du forskjellen på e30 og e36 da? har hørt tidligere at det er brukt deler fra e36 Mange som bruker E36 forrstilling. Men E36 fjærbenet er laget for å stå mye mer rett opp enn det gjør på en E30. Vil du ha det skikkelig så kjøper du E30M3 forrstilling. Det finner du på Ebay til en god del penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet August 15, 2011 Forfatter Share Skrevet August 15, 2011 Høres ut som det er best og bruke m3 fortilling da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 15, 2011 Share Skrevet August 15, 2011 Det er det som er best ja, men om man vil gjøre det billigere så beholder man enten E30 eller så bruker man E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå