Ace_X Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Hei. Min X5 3.0d 2002 mod har en vifte som slår seg på ukontrollert. Dette resulterer i at bilen er ofte tom for strøm når jeg skal bruke den om morgenen. Jeg har lenge strevet med at bilen er tom for strøm om morgenen, og mistenkt flere ting som stjeler strøm. Men har ikke klart å finne ut av det. Inntil her om kvelden da jeg gikk forbi bilen. Da hørte jeg viften fra kupéen! Jeg hentet nøklene, satte meg inni og startet bilen og stoppet den igjen. Viften fortsatte! Uansett hva jeg gjorde ville ikke viften slutte å gå! Til slutt ga jeg opp!! Noen som har en idé om hva dette skyldes?
Otis Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Defekt motstand for viften, vil jeg tro. Mener at det hadde vært diskutert her inne før, men jeg fant ikke den infoen akkurat nå.
gullsakar Skrevet August 16, 2011 Skrevet August 16, 2011 Min stefar hadde samme problem på sin 530d. Viften levde sitt eget liv og tømte bilen for strøm om nettene.. Også under kjøring jobbet den av seg selv. Ettersom jeg husker bestilte han ny "hjerne" til klimaanlegget å byttet den ut. Det løste problemet. Har desverre ikke mer detaljert info per idag.
Ace_X Skrevet August 17, 2011 Forfatter Skrevet August 17, 2011 Takk for gode tips! Jeg forsøker det billigste først. Har nå bestilt ny motstand. Poster resultat etter å ha prøvd .
Ace_X Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Nå har jeg byttet motstand, og ting ser ut til å funke bra så langt. Når jeg skiftet motstanden gikk viftemotoren opp og ned på turtall. I det jeg dro ut kontakten på motstanden stoppet viften (selvsagt). Men når jeg satte inn ny motstand og satte inn igjen kontakten, så var viften stille. Etterpå har jeg ikke hørt at viften har gått "umotivert". Takk for god hjelp!
gullsakar Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 bra du fikk ordna det... da vet jeg hva jeg skal prøve om det skjer med min... bank i bordet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå